Respawn.pl

41 milionów dolarów – Dota 2 z największą sumą puli nagród w 2018!

Autor: Filip Woszczek

Dota 2 znalazła się na szczycie listy najsławniejszych tytułów esportowych pod względem puli nagród. Gra przeznaczyła szacunkowo $41 326 000 na 117 wydarzeń w 2018 roku.

Dota 2 od dawna jest znana jako jedna z najbardziej hojnych tytułów na świecie, stąd rywalizacja na profesjonalnym poziomie. Według Esportsearnigs.com gra rozdzieliła 24% wszystkich puli nagród w samym 2018 roku. Ogólnie rzecz biorąc, Dota 2 zdołała przyznać około 172 milionów dolarów w 1040 turniejach w latach, w których gra była aktywna.  The International 2018 przyczynił się do większości, a edycja roku 2018 miała nowy rekord, który wynosi 25 milionów dolarów, z czego 11 milionów dolarów trafiło do wygrywającego zespołu – OG, który zrobił krótką przerwę od gry, lecz teraz są zdecydowani by jeszcze raz powrócić.

Znalezione obrazy dla zapytania dota2 the international 2018

Prawie nieznany do 2018 roku zespół OG zdołał wspiąć się na listę 15 najlepiej zarabiających po decydującym zwycięstwie podczas TI8. Johan “N0tail” Sundstein, kapitan zespołu, jest drugim najbardziej dochodowym graczem w historii tej gry. Łączna wygrana N0taila wynosi 3 735 055 dolarów, a on sam znajduje się na liście Forbes’a 30 najbogatszych ludzi poniżej trzydziestego roku życia. Jest nieco z tyłu za Kuro “KuroKy” Takhasomi, który stanowi pierwsze miejsce z 4,1 miliona dolarów. KuroKy jest również znanym graczem w karty cyfrowe i był zaangażowany w grę, zanim stała się samodzielnym produktem.

Drużyna KuroKy, Team Liquid, spisała się dobrze, zajmując 4. pozycję w klasyfikacji ogólnej. Zespół co prawda nie zagrał na Kuala Lumpur Major, ale powróci w sezonie 2019, który został przeniesiony do Azji, a TI9 ma trafić do Szanghaju.

Valve wykorzystało sprytny sposób napędzany przez fanów sposób na wsparcie głównego wydarzenia i zgromadził jeszcze bardziej imponującą pulę nagród dzięki wykorzystaniu karnetów bojowych. W 2018 roku sprzedaż specjalnych żetonów w pierwszym dniu przekroczyła stan z 2017 r. o 116,4%. Karnety bojowe zostaną wykorzystane również w przyszłym roku, a Valve prawdopodobnie przydzieli na turnieje jeszcze więcej pieniędzy.