Respawn.pl

6. edycja OKSE odbędzie się 8 kwietnia! Kongres wraca z udziałem publiczności

Autor: Krzysztof Sarna

Klasycznie, jak co roku, tak i bieżącej wiosny odbędzie się Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych. Przed nami już szósta edycja cyklicznej konferencji dotyczącej esportu, która jest najdłużej organizowana w Europie Środkowo-Wschodniej. 

OKSE po dwóch latach wraca jako impreza otwarta dla publiczności. Kongres odbędzie się w Katowicach, w historycznej przestrzeni kinoteatru “RIALTO”, który mieści się w samym sercu stolicy Śląska. Formularz rejestracyjny jest dostępny na stronie: www.polskiesport.pl/okse. Ponadto, wydarzenie nie zamyka się wyłącznie na gości stacjonarnych, ponieważ będzie transmitowane na platformie Twitch. Podczas zeszłorocznej odsłony dotarło ono do ponad 120 tysięcy unikatowych użytkowników!

Tegoroczny OKSE zostanie podzielony na dwie części: w godzinach porannych zakres tematyczny będzie dedykowany młodzieży szkolnej, akademickiej, a także osobom wchodzącym na rynek pracy. Natomiast po południu Kongres skupi się na przestrzeni biznesowej, administracyjnej, a także na tematach dla przedstawicieli branży gamingowej. W ostatnich dwóch latach bardzo dobrze doświadczyliśmy, jak ważne są narzędzia świata cyfrowego w kontekście rozwoju gospodarczego. Dlatego jak co roku, OKSE stworzy przestrzeń do efektywnej wymiany poglądów oraz ułatwi dostęp do unikatowej wiedzy.

CZYTAJ RÓWNIEŻ GODSENT kontra Liquid hitem drugiego dnia grupy C ESL Pro League

Wśród licznych tematów, które zostaną poruszone podczas 6. edycji Ogólnopolskiego Kongresu Sporów Elektronicznych znajdują się m.in.: digitalizacja dyscyplin sportowych, reprezentacje narodowe w esporcie, stypendia za “granie w gry” czy projekty Województwa Śląskiego wspierające przedsiębiorców w esporcie i branży gier komputerowych.

Swoim doświadczeniem podczas nadchodzącego Kongresu podzielą się m.in. delegaci polskich związków sportowych: Jacek Tarach (Polski Związek Kolarski), Maciej Szafran (Polski Związek Żeglarski, AZS AWFiS Gdańsk) oraz Tadeusz Wojciechowski (Narodowa Agencja programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności). Nie zabraknie również przedstawicieli administracji publicznej: Wojciech Kałuża – wicemarszałek województwa śląskiego, Arkadiusz Chęciński – Prezydent Miasta Sosnowiec czy Aleksandra Monsiol-Szatkowka – Dyrektor Departamentu Gospodarki i Współpracy. Biorąc pod uwagę samą nazwę wydarzenia pojawią się również przedstawiciele branży z kraju i zagranicy: Boban Totovski (International Esports Federation), Daniel Hodozsan (Esport1), a także Marcin Rausch (University Esports Masters). Ponadto zagoszczą reprezentanci polskich podmiotów, kluczowych dla rozwoju rynku: Fantasy Expo, ESL Polska czy Esports LAB.

Od 2017 roku, a więc od samego początku projektu pojawiło się ponad 2000 gości. Transmisje online, które zostały przeprowadzone z wydarzeń, obejrzało łącznie prawie ćwierć miliona unikatowych użytkowników. Prelegenci to jedna z najistotniejszych części kongresu: na przełomie pięciu lat ponad 100 osób (w tym wiele z zagranicy) przeprowadziło prelekcje, panele dyskusyjne oraz warsztaty.

Szósta edycja Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych jest organizowana wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego. To region, który przyciąga silnymi tradycjami pracy, dobrym klimatem biznesowym, naturalnym krajobrazem, wydarzeniami kulturalnymi i pozytywną energią płynącą od mieszkańców. Ponadto Śląskie jest sferą, która charakteryzuje się zróżnicowaną strukturą gospodarczą, która rozwija się poprzez innowacyjność i kreatywność przedsiębiorstw.

Honorowi Patroni: Marszałek Województwa Śląskiego Jakub Chełstowski, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.