W Fortnite w najnowszej aktualizacji oznaczonej numerkiem 6.31 można zabawić się w nowym trybie okresowym lub zwiększcie ciśnienie dzięki strzelbie pompce nowej rzadkości. Najnowsza Budownicza debiutuje wystawiając EWKĘ, a w kampanii pojawia się druga część wątku Doliny Samowitości!
Tryb okresowy: Naparzanka (Battle Royale)
W tym trybie okresowym Królewskie Zwycięstwo zdobędzie pierwsza drużyna, która dokona 100 likwidacji.
Epicka i legendarna strzelba pompka (Battle Royale)
Odkryjcie nowe, rzadsze warianty strzelby pompki i skoście wrogów ogniem ze strzelb lepszej klasy.
Nowa Budownicza (Ratowanie Świata)
Airheart przybywa razem z przyjaciółką! Ustawcie Egzoskielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący (EWKA), a będziecie mogli potraktować wrogów gradem ołowiu – samodzielnie lub z pomocą sojusznika!
Łopata Sześć stóp pod ziemią (Ratowanie Świata)
Pogrzebcie swoje obawy i wykopcie groby dla swych wrogów przy użyciu nowej broni białej! Nawet pustaki zasługują na porządny pogrzeb.
Dolina Samowitości, część 2 (Ratowanie Świata)
Odkryjcie skarby i zbadajcie tajemnice długo wyczekiwanej drugiej części wątku Doliny Samowitości! Połączcie siły z ulubionymi bohaterami i bez zwłoki bierzcie się do dzieła!
Ogólne
Społecznościowe
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący blokowanie sterowania kontrolerem podczas wysyłania szeptu do znajomego.
- Usunięto błąd na konsoli PS4, powodujący zawieszenie się gry, gdy gracz ręcznie opuszczał ekipę, jednocześnie dołączając do innej.
Tryb okresowy: Naparzanka
Omówienie
Dwie duże drużyny walczą o Królewskie Zwycięstwo trybie w pełnym akcji. Wygrywa drużyna, która pierwsza zaliczy 100 likwidacji!
Więcej informacji o trybie
- Dwie drużyny po 20 graczy.
- Gracze odradzają się 5 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
- Zlikwidowani gracze zostawiają po sobie trochę amunicji losowego rodzaju, a także (również losowo) 120 jedn. drewna, 90 jedn. kamienia lub 60 jedn. metalu.
- Dostępne są tylko bronie niepospolite lub lepsze.
- Wygrywa drużyna, która pierwsza zdobędzie 100 likwidacji.
Bronie i przedmioty
- Nowa epicka i legendarna strzelba pompka
- 105/110 pkt. maksymalnych obrażeń
- Można ją znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Teraz strzały ze strzelby zadają obrażenia odpowiadające co najmniej 3 śrucinom, nawet jeśli trafi tylko jedna.
- Uwaga: Dodatkowe śruciny nie powodują trafień krytycznych.
- Zmiany maksymalnych obrażeń i spadku obrażeń strzelby pompki
- Zwiększono maksymalne obrażenia strzelby pompki z 80/85 do 95/100.
- Strzelby pompki zadają wyższe obrażenia na krótkim dystansie, lecz również szybciej tracą siłę rażenia wraz z odległością. Oznacza to, że będziecie zadawać wyższe obrażenia bliższym celom, a niższe bardziej oddalonym.
- Zwiększono maksymalne obrażenia strzelby pompki z 80/85 do 95/100.
- Dodano śmierdzibomby do zrzutów zaopatrzenia
- Usunięto dubeltówki z łupów luzem
- Wieżyczka Strzelnicza
- Zmieniono kolizję wieżyczki strażniczej, aby ułatwić trafienie w obsługującego nią gracza.
- Usunięto możliwość naprawy wieżyczki strzelniczej.
- Usunięto błąd sprawiający, że gracze mogli przenikać przez lufy wieżyczki i zacinać się w nich.
- Zrzuty zaopatrzenia automatycznie się otworzą, jeśli wylądują na wieżyczce strzelniczej.
- Częstotliwość występowania zmniejszona z 1.719% do 0.915%
Rozgrywka
- Zmniejszono prędkość lotu po ponownym rozłożeniu lotni w obsługiwanych trybach.
- Dodano funkcję pozwalającą na stawianie znaczników mapy bez potrzeby przechodzenia do mapy pełnoekranowej.
- Teraz wystarczy, że spojrzycie w wybrane miejsce i naciśniecie klawisz postawienia znacznika. Ta czynność będzie domyślnie dostępna tylko w trybie walki.
- Domyślne przypisania tej czynności to krzyżak w lewo na kontrolerach i środkowy przycisk myszy na komputerach PC i Mac.
- Na urządzeniach mobilnych ta czynność jest przypisana do opcjonalnego przycisku w zmieniaczu układu interfejsu.
- Dodano możliwość podnoszenia i odrzucania dynamitu z już zapalonym lontem.
- Aby odrzucić dynamit z zapalonym lontem, zbliż się do niego i naciśnij przycisk użycia.
- Zwiększono wysokość eksplozji dynamitu zagrażającej graczom ze 192 do 300 jedn.
- Zrobiliśmy to, by zapobiec przeskakiwaniu przez graczy nad wybuchami na płaskim terenie bez odnoszenia obrażeń.
- Wieżyczka strzelnicza
- Zmieniono kolizję wieżyczki strażniczej, aby ułatwić trafienie w obsługującego nią gracza.
- Usunięto możliwość naprawy wieżyczki strzelniczej
- Usunięto błąd sprawiający, że gracze mogli przenikać przez lufy wieżyczki i zacinać się w nich.
- Zrzuty zaopatrzenia automatycznie się otworzą, jeśli wylądują na wieżyczce strzelniczej.
- Częstotliwość występowania zmniejszona z 1.719% do 0.915%
Poprawki błędów
- Wieżyczka strzelnicza nie może już strzelać przez własne podłoże.
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosu lotu u odrodzonych graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że efekt Schładzacza nie działał na stopy graczy.
Wydarzenia
- Nowy turniej: Laboratorium turniejowe Alchemika
- Laboratoria turniejowe to turnieje, w ramach których testowane są tryby okresowe. Dzięki Alchemikowi sprawdzimy kilka kolejnych zmian w rozgrywce. Uwaga, mechanika tego turnieju będzie podlegać ciągłym zmianom.
- Początkowe ustawienia trybu:
- Limity materiałów: 500 jedn. drewna, 500 jedn. kamienia, 500 jedn. metalu.
- Tempo zbierania zwiększone o 40%.
- Daje 50 PZ za likwidację.
- Gniew Burzy
- Jeżeli w momencie, gdy burza kończy się zbliżać, przy życiu pozostaje określona liczba graczy, rozpęta się Gniew Burzy. Regularnie zadaje on obrażenia graczom, którzy zadali najmniej obrażeń podczas tego meczu.
- Krąg 1: 60 pozostałych graczy
- Krąg 2: 44 pozostałych graczy
- Krąg 3: 30 pozostałych graczy
- Krąg 4: 20 pozostałych graczy
- Krąg 5: 16 pozostałych graczy
- Krąg 6: 14 pozostałych graczy
- Krąg 7: 12 pozostałych graczy
- Krąg 8: 6 pozostałych graczy
- Krąg 9: 2 pozostałych graczy
- Teraz na planszy turnieju w zakładce wydarzeń będzie widniał twój najwyższy wynik lub najlepszy znaczek z dowolnej sesji wydarzenia.
- Znaczki odpowiadają teraz kolorom turniejów na ekranie szczegółów wydarzeń.
- Jeżeli w momencie, gdy burza kończy się zbliżać, przy życiu pozostaje określona liczba graczy, rozpęta się Gniew Burzy. Regularnie zadaje on obrażenia graczom, którzy zadali najmniej obrażeń podczas tego meczu.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący przyznanie usuwanych później punktów podczas rozgrzewki.
Wydajność
- Zwiększono wydajność wczytywania poziomów na konsolach Xbox One i Switch (poprawiając czasy wczytywania budynków podczas swobodnego spadku)
Dźwięk
- Zgłośniono odgłos spadania gracza, słyszalny podczas lotu.
- Ściszono odgłos przegrzewania się wieżyczki strzelniczej.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosu lotni u graczy używających lotni po odrodzeniu się.
Społecznościowe
Poprawki błędów
- Usunięto błąd na konsoli Nintendo Switch, czasami powodujący zawieszenie się gry podczas pierwszego logowania.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący znikanie nazw graczy po przewinięciu powtórki.
Wersja na urządzenia mobilne
- Dodano znacznik mapy do zmieniacza układu interfejsu.
Misje i systemy
- Dolina Samowitości, część 2!
- Nowe zadania, nowy wariant obszaru (miasto duchów) i nowe postacie fabularne!
- 21 nowych zadań i jedna misja na mapie opowiadają nowy, ekscytujący rozdział historii Doliny Samowitości.
- Miasto duchów to nowy wariant obszaru. Odwiedźcie stare miasteczka Dzikiego Zachodu, wyludnione i zamienione w lunaparki i studia filmowe. Zobaczycie tu kaniony, stare forty, spa i nie tylko!
- Poznajcie nowe postacie fabularne w rodzaju burzowego oszołoma, Desiree – asystentki dra Vindermana oraz Carlosa, basisty Wäty Staløwej.
- Przeżyjcie dramatyczną historię zmagań z burzą, reaktywację Wäty Staløwej oraz podróż w przeszłość Ray!
- Nowe zadania, nowy wariant obszaru (miasto duchów) i nowe postacie fabularne!
- Zmiany w nagrodach z misji i misji alarmowych:
- Zmieniono ogólne szanse pojawiania się PD schematu/ocaleńca/bohatera, składników, materiałów do ewolucji oraz substancji profitów w ramach nagród za misje, aby lepiej odpowiadały potrzebom graczy na różnych etapach gry.
- Znacznie zmniejszono szanse pojawienia się materiałów w ramach nagród za misje, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
- Znacznie zwiększono szanse pojawienia się epickiego i legendarnego profitu+ pod koniec Twine Peaks, zmniejszając szansę pojawienia się niepospolitego i rzadkiego profitu+.
Poprawki błędów
- Usunięto modyfikatory żywiołów z misji mega-alarmowych na początku Deskogrodu, gdyż wrogowie żywiołowi nie pojawiają się na tych poziomach trudności.
Interfejs
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że Lars nie zawsze pojawiał się w laboratorium w zakładce badań.
- Zmieniono proporcje portretów w grze, by były bardziej jednolite.
- Usunięto błąd sprawiający, że poziom gracza w strefie był błędnie wyświetlany jako 0.
- Usunięto błąd sprawiający, że po wybraniu kontrolerem opcji sortowania w menu obrońców gra zamiast posortować listę wybierała obrońcę.
- Usunięto błąd sprawiający, że na strzałkach podglądu ulepszeń na ekranie ulepszeń nie pojawiały się ikony kontrolerów.
- Usunięto błąd sprawiający, że kontroler tracił priorytet po wyborze „Więcej opcji” na stronie zarządzania schematami.
- Poprawiono położenie broni na tablicy schematów w zbrojowni.
Bohaterowie
- Dodano legendarną Budowniczą – Airheart
- Energiczna majsterkowiczka, która faszeruje serce burzy ołowiem.
- Nowa zdolność: EWKA
- Egzoszkielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący można ustawić na należącym do sojusznika elemencie podłogi!
- Po ustawieniu EWKI może do niej wsiąść każdy sojusznik.
- Działanie EWKI nie jest ograniczone czasowo – może strzelać, dopóki ma amunicję!
- Po wyczerpaniu amunicji lub zniszczeniu elementu podłogi, na którym stoi wieżyczka, EWKA zaczyna liczyć czas odnowienia.
- Będzie w sklepie okolicznościowym od 29 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do momentu wydania wersji 7.00.
- Egzoszkielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący można ustawić na należącym do sojusznika elemencie podłogi!
- Nowe profity:
- Kampania EWKI – Zwiększa obrażenia EWKI o 24%.
- Wojna EWKI – Zwiększa obrażenia EWKI o dodatkowe 13% i zmienia ich typ na energetyczne.
- Dodano legendarnego Żołnierza – Carlosa z Wäty Staløwej
- Legendarny wariant Szokowca.
- Dodano do drugiej części wątku fabularnego w Dolinie Samowitości.
Bronie i przedmioty
- Do sklepu tygodniowego dodano łopatę Sześć stóp pod ziemią.
- Upiorna, zaokrąglona łopata, która wygląda zupełnie tak, jakby służyła do odkopywania okropnych sekretów. Działa jak lżejszy młot dwuręczny, ale zadaje większe obrażenia i ma mniejszą siłę trafienia.
- Podbicie i Zamach: silny podwójny atak o sporej sile odrzutu, zadający spore obrażenia.
- Będzie w sklepie od czwartku, 29 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do czwartku, 6 grudnia, godz. 1:00 czasu polskiego.