Respawn.pl

Co dalej z turniejowym Fortnitem?

Autor: Marcin Skrętkowicz
Fortnite

Po pierwsze twórcom, zależy na tym, aby ich grę mogli grać wszyscy gracze i by każdy z nich miał realną szansę na wygraną – przy każdej możliwej kombinacji zdolności, strategii oraz szczęścia. Po drugie, chcą, żeby gra ewoluowała w szybkim tempie, tak, by wrażenia z rozgrywki pozostawały świeże.

Rywalizacja w Fortnite opiera się na wyjątkowej równowadze: ma zapewniać stabilną, solidną rozgrywkę zawodnikom turniejowym i zachowywać swój charakter także wtedy, kiedy w grze ścierają się ze sobą setki z milionów naszych graczy. To ci ostatni oglądają przecież transmisje z turniejów. Ich obecność jest niezwykle ważna, by twórcy mieli szansę na rozwijanie oferty dla profesjonalistów.

Zmiany materiałów i syfonu
Na pierwszy ogień idą zmiany w materiałach i syfonie.

Ze względu na zaciekłą rywalizację w kwestii transmisji, style gry w takim przypadku różnią się od tych, które można oglądać w czasie zwykłej gry. Wskutek tego początkowe etapy rozgrywki są mniej agresywne, a końcówki pełne są graczy korzystających z bardzo defensywnych strategii. Syfon pojawił się w grze przy okazji wprowadzenia Laboratoriów turniejowych i miał w założeniu motywować do bardziej agresywnej gry, która przypominałaby tę, znaną ze zwykłych trybów, byłaby fajniejsza do oglądania i zabawniejsza.

Gdy wprowadzili syfon w podstawowych trybach, wszyscy cieszyli się ze zdrowia i osłon za likwidacje, ale ta zmiana przyniosła ze sobą niespodziewany efekt: frustracja mnóstwa graczy rosła. Mieli wrażenie, że ich szanse na wygraną stopniały – głównie ze względu na starcia z wytrawnymi graczami, mającymi pełne zdrowie i osłony. Ostatecznie dzięki syfonowi wskaźnik konfrontacji dla 10% najlepszych podskoczył, ale pozostałe 90% było coraz bardziej niezadowolone i grało rzadziej.

Po pewnym czasie gracze przestawali walczyć w trybach podstawowych, twierdząc, że rozgrywka stała się zbyt intensywna i nie jest już przyjemna. Liczba efektywnych stylów gry skurczyła się. W połączeniu z opiniami, jakie otrzymywali twórcy podjęli decyzję o usunięciu mechaniki syfonu i wprowadzeniu zmian w materiałach w podstawowych trybach gry.

Ci z graczy, którzy wolą ostrzejsze starcia, mogą grać w zawsze dostępnym trybie Areny, w którym pozostawiono i syfon, i stare limity materiałów.

Rozciąganie rozdzielczości i pola widzenia
Wielu graczy turniejowych prosiło o suwak pola widzenia, co poprawiłoby widoczność w pionie podczas intensywnych bitew budowniczych na końcowych etapach gry. Ponadto wiele osób zareagowało złością, kiedy usunęli rozciąganie rozdzielczości (pozostałość po obsłudze proporcji 4:3 znanych ze starych monitorów, czego efektem były zniekształcenia proporcji ekranu).

Kiedy w grze pojawia się funkcja, która zapewnia przewagę w grze, gracze zwykle ją włączają, aby zwiększyć swoje szanse, nawet jeżeli przez to gra wygląda gorzej i zapewnia gorsze wrażenia z rozgrywki.

Zasadniczo twórcy starają się unikać opcjonalnych funkcji, które gwarantują graczom znaczącą przewagę w trakcie rozgrywki.

Obecne pole widzenia, czyli 80, to kompromisowe wyjście, dzięki któremu:

  • Możecie ścierać się na różnych odległościach. Gra sprzyja jednak wąskiemu polu widzenia, a co za tym idzie, sytuacjom, gdy przeciwnik jest bliżej.
  • Szansa, że gracze siedzący dalej od monitorów, dostaną mdłości, jest mniejsza. Im dalej głowa gracza znajduje się od środka pola widzenia w grze, tym gorsza reakcja.
  • Płynność celowania została poprawiona.
  • Odwzorowanie graficzne jest wierniejsze.
  • Wydajność jest lepsza.

Rozwój gry
Producenci mają wiele celów, które chcieliby osiągnąć z myślą o graczach, co czasami powoduje starcia. Specjalne wydarzenia to zmiany i powiew świeżości w grze, wpływają jednak na pewne stałe elementy rozgrywki, które profesjonalni gracze uwzględniają w swoich treningach.

Weekendy to idealny moment, by szerokie rzesze graczy mogły doświadczyć w grze czegoś wyjątkowego, współzawodniczyć w turniejach i oglądać je. Fortnite ciągle się rozwija. Pilnują, aby w turniejach i rozgrywce bez przerwy czekało na nas coś nowego – to podstawa, jeżeli chcą powiększać bazę graczy i obserwatorów. Zależy im na rozsądnym ustabilizowaniu rozgrywki przed finałami Fortnite World Cup. Chcieli, żeby objęło to wszystkie otwarte turnieje online. Nowy, cotygodniowy terminarz oznacza jednak, że niektórzy się na to nie załapią.

Błędy
Istnieją serie błędów, o których twórcy nie wiedzieli i ich po prostu nie naprawiali. Występują one głównie w meczach na wyższych poziomach.

Oto kilka, które znalazły się niedawno na okładce programistów:

  • Punkty zdobyte w otwartych turniejach online Fortnite World Cup były nieprawidłowo zliczane w kliencie (to wyłącznie błąd wizualny);
  • Strzały-widmo: gracz niezaprzeczalnie trafia przeciwnika, ten jednak nie otrzymuje żadnych obrażeń;
  • Pułapka może niekiedy zostać umieszczona w połowie pola – naprawiono w aktualizacji 8.50;
  • Kulojazd ulega zniszczeniu, jeżeli gracz wysiada z niego w ciasnym pomieszczeniu (np. 1×1) – naprawiono w aktualizacji 8.40.