Respawn.pl

Czy to możliwe, że Lidl będzie sponsorem Polski w e-sporcie 2021?

Autor: Marcin Skrętkowicz

Niemiecka drużyna e-sportowa SK Gaming ogłosiła, że ​​nawiązała współpracę z międzynarodową siecią supermarketów Lidl, która będzie ich oficjalnym sponsorem. Lidl zajmie się koordynacją w obszarze dostarczenia świeżej żywności. Logo sieci supermarketów zostanie umieszczone na koszulce SK Gaming w 2021 r., a obie strony zaplanowały różne wspólne inicjatywy na cały rok.

Ponadto Lidl i SK Gaming stworzyły reklamę, którą wyemituje kilka niemieckich stacji telewizyjnych, w tym Sport1. W ramach kooperacji Lidl zapewni świeżą żywność dla SK Gaming w Kolonii i Berlinie, przyczyniając się do realizacji planów żywieniowych całego e-sportowego stowarzyszenia.

Jak bardzo ważny jest Lidl jako sponsor dla e-sportu?

Zgodnie z zapowiedziami, dostawy żywności od sieci supermarketów Lidl są uważane za podstawę planów żywieniowych SK Gaming. Młodzi klienci Lidla mogą spodziewać się, że gazetka Lidl zacznie publikować dietę największych graczy e-sportu. 

Gracze to przeważnie młode pokolenie, które jest coraz bardziej świadome tego, w jaki sposób powinno się odżywiać. Głównymi składnikami diety graczy e-sportu, oprócz posiłków typu fast food jest właśnie zdrowa żywność. Wielu graczy stara się również odżywiać według zasad wegetarianizmu i weganizmu.

Lidl sponsorem e-sportu i …

Lidl, który do 2022 roku sponsoruje również reprezentację Niemiec w piłce ręcznej, ostatnio przeniósł uwagę swojej grupy docelowej na młodych klientów, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze marketingowej. Oprócz innowacyjnej współpracy z SK Gaming, Lidl dynamicznie reklamuje się na platformach społecznościowych takich jak TikTok.

Jakie polskie firmy są największymi sponsorami e-sportu? Sponsorzy e-sportu w Polsce

Grupa sponsorów została wybrana na podstawie ich popularności wśród streamerów i drużyn w Polsce. Zostali wybrani także przez wzgląd na: polskie korzenie oraz za zasługi dla polskiego e-sportu.

Oto 5 największych firm, które są czołowymi sponsorami polskich zespołów zaangażowanych w e-sport:

  • Kinguin
  • HyperX
  • G2A.COM
  • Play
  • Komputronik

Jak wygląda e-sport w Polsce?

Polish Gamers Research kontynuuje analizę popularności e-sportu w Polsce. Ponad 38% graczy interesuje się e-sportem, przy czym około 9% stwierdza, że są „zdecydowanie zainteresowani”, a 29% – „raczej zainteresowani”. Z roku na rok zauważa się znaczny wzrost liczby fanów e-sportu, którzy dość często monitorują lub obserwują turnieje i ligi (co najmniej raz w tygodniu).

Dwa lata temu było to 27%, rok temu 43%, a zainteresowanie dalej wzrasta. Podobny odsetek ankietowanych (w poprzednim roku 37%, dwa lata temu 36%) osobiście uczestniczył w wydarzeniu e-sportowym jako widz lub zawodnik. Wydarzenia, które dają takie możliwości w Polsce to przede wszystkim Intel Extreme Masters w Katowicach czy Poznań Game Arena.

E-sportowa telewizja w Polsce

Podobnie jak w 2019 i 2020 roku, większa część ankietowanych wskazała YouTube Streaming jako swój ulubiony kanał do obserwowania zawodów e-sportowych, a Facebook i Twitch zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Największy wzrost zauważono wśród osób oglądających e-sport w zwykłej telewizji. Większość ankietowanych wyróżniła telewizję jako przeważające źródło oglądania e-sportu, podczas gdy 2 lata temu było to tylko 7%. Wzrost ten można niewątpliwie przyporządkować Polsat Games — telewizyjnej stacji o grach.

Które gry w e-sporcie cieszą się największą popularnością?

Analizując wyniki (zebrane przez Polish Gamers Research) odpowiedzi na pytanie: „Które gry e-sportowe interesują Cię najbardziej?” można dostrzec, że:

  • Po raz kolejny najpopularniejszą grą jest seria FIFA
  • Na uwagę zasługuje również Counter Strike:Global Offensive  — wynik na drugim miejscu
  • League of Legends — popularność tej gry stale rośnie.

Co zadziwiające, Counter Strike w porównaniu do League of Legends odnotowuje znaczny spadek zainteresowania.