524
ESL postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce i po długich konsultacjach z graczami wprowadzić zmiany, które mają za zadanie zbalansować rozgrywkę, a także sprawić, by była uczciwsza.
Wprowadzono 4 główne modyfikacje dotychczasowego trybu rozgrywki:
- Długość rundy oraz czas oczekiwania na wybuch bomby zostały wydłużone odpowiednio do 1:55 i 0:40 minuty.
- Deathcam (widok z perspektywy zwłok zabitego gracza) został skrócony do 2 sekund.
- Okres przerwy między rundami został skrócony do 3 sekund (uniemożliwia to podłożenie bomby po zakończeniu rundy).
- Skrypty pozwalające na idealne wykonanie tzw. jumpthrow’a (idealne zgranie skoku z rzuceniem granatu, pozwalające uzyskać optymalną parabolę lotu) zostały całkowicie zakazane.
Wprowadzone zmiany wchodzą w życie w trybie natychmiastowym – oznacza to, że już w czasie kwalifikacji do turnieju ESL One Katowice 2016 zobaczymy zmienioną rozgrywkę. Dla pozostałych lig oraz meczy towarzyskich rozgrywanych na kliencie ESL zmiany zaczną obowiązywać od poniedziałku 18.01, od godziny 11:00.