1,1K
Dzierżcie nowy, potężny oręż w Fortnite: Battle Royale i uważnie celujcie z broni powracającej do kampanii Ratowanie Świata.
Infinity Blade (Battle Royale)
Mityczna broń biała, zadająca ogromne obrażenia i zdolna niszczyć budowle! Szukajcie jej na Srogim Szczycie.
Zemsta Ralphiego (Ratowanie Świata)
Powolny, lecz celny karabin, który premiuje trafienia w głowę!
Tryb kreatywny
Puść wodze fantazji w trybie kreatywnym Fortnite. 13-ego grudnia wyspy będą dostępne dla wszystkich graczy!
Bronie i przedmioty
- Infinity Blade
- Tę mityczną broń białą można znaleźć na Srogim Szczycie.
- Atak podstawowy powoduje silne cięcie mieczem. Zadaje poważne obrażenia przeciwnikom i może niszczyć budowle jednym trafieniem (graczom zadaje 75 pkt. obrażeń).
- Atak dodatkowy pozwala graczowi pokonać skokiem duże odległości, niszcząc przeszkody po drodze. W momencie lądowania gracz rani (25 pkt. obrażeń) i odrzuca pobliskich graczy.
- Posiadacz miecza otrzymuje również dodatkowe zdolności:
- Wyższy maksymalny poziom zdrowia i osłon (200 pkt. zdrowia/200 pkt. osłony)
- Nieustanna regeneracja kolejno zdrowia i osłon, aż do osiągnięcia maksimum zdrowia i osłon (1 pkt. na sekundę).
- Natychmiastowa regeneracja kolejno zdrowia i osłon przy likwidacji przeciwnika (50 pkt.).
- Zwiększona prędkość ruchu (130%).
- Pierwszy gracz, który wyciągnie Infinity Blade z jego postumentu, natychmiast odzyska pełne zdrowie i osłony.
- Jeśli gracz podniesie Infinity Blade, jednocześnie upuści wszystkie posiadane przedmioty oprócz materiałów budowlanych.
- Jeśli posiadacz Infinity Blade podniesie jakikolwiek przedmiot (oprócz materiałów budowlanych), upuści Infinity Blade.
- Posiadacz Infinity Blade upuści je, jeżeli zostanie powalony lub zlikwidowany.
- W każdej rozgrywce może pojawić się tylko jedno Infinity Blade.
Rozgrywka
- X-4 Burzolot
- Pasażerowie będą teraz otrzymywać obrażenia, gdy Burzolot zostanie zniszczony.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że gracze nadal biegli po zlikwidowaniu ich.
- Usunięto błąd powodujący wyrzucanie graczy z pojazdu w momencie, gdy tracili efekt oblodzonych stóp.
Wyspy
- Wystawa
- Wystawa jest kolejną, piątą wyspą, na której można budować. To miejsce na mapie Battle Royale, gdzie będzie pojawiać się twórczość graczy.
- Wyróżnione wyspy
- Dodano 4 szczeliny przenoszące graczy na wyróżnione wyspy. Wyróżnione wyspy będą się zmieniać, a wraz z nimi promowana twórczość osób ze społeczności. Gracze mogą bawić się na wyróżnionych wyspach zgodnie z zasadami ustalonymi przez ich twórców. Możecie także skorzystać ze szczelin, by wpisywać kody wysp innych twórców.
- System kodów wysp – Użyjcie kodów, aby wczytać lokacje, które zostały udostępnione przez innych graczy. Na początku taką możliwość będą mieli wyłącznie wybrani członkowie społeczności. Publikujcie swoją twórczość w serwisach Reddit, YouTube, Twitter lub bawcie się na własnych wyspach i transmitujcie to na Twitchu, a być może skontaktujemy się z wami, by umożliwić wam opublikowanie waszego dzieła. Planujemy zwiększać stopniowo liczbę osób, które mogą publikować wyspy, gdy tylko upewnimy się, że nasze systemy wytrzymują obciążenie. Aby skorzystać z kodu, udajcie się do szczeliny wyróżnionych wysp, wpiszcie kod i wykonajcie instrukcję.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze odradzający się w centrum kreatywnym mogli być usuwani z wyspy.
- Usunięto różne błędy, które powodowały, że szczeliny przenoszące graczy na wyspy nie działały poprawnie.
- Usunięto błąd, który powodował, że przy szczelinach przenoszących graczy na wyspy wyświetlały się niekiedy błędne nazwy wysp i liczby graczy.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli zresetować ekwipunku po powrocie do centrum kreatywnego.
- Usunięto błąd, który powodował, że na odtwarzanych powtórkach gracze wydawali się spadać pod mapę, gdy przenosili się miedzy wyspami.
- Usunięto błąd, który powodował, że ten sam serwer znajomego mógł być wielokrotnie wyświetlany w oknie wyboru serwerów trybu kreatywnego.
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał graczom umieszczanie pól do wznoszenia budowli na części wysp.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli się pojawić na waszej wyspie, jeżeli w tym samym miejscu znajdowały się pola do wznoszenia budowli lub rekwizyty.
Rozgrywka
- Nowe ustawienia w menu „Moja wyspa”:
- Ustawienie „Początkowa ilość zdrowia” ma odtąd opcję „Nieśmiertelność”.
- Dzięki temu wasi gracze nie będą odnosić na wyspie żadnych obrażeń.
- „Uszkodzenia budowli w grze”
- Tę opcję można wyłączyć. Spowoduje to, że budowle w grze nie będą odnosić obrażeń.
- Ta opcja nie wpływa na budowle wzniesione przez graczy podczas gry.
- „Blokowanie budowli w grze”
- Gdy ta opcja jest włączona, gracze nie mogą używać
- Ustawienie „Początkowa ilość zdrowia” ma odtąd opcję „Nieśmiertelność”.
- Po zakończeniu gry gracze będą odtąd przenoszeni w to samo miejsce, w którym znajdowali się przed rozpoczęciem gry.
Poprawki błędów
- Ekwipunek gracza będzie odtąd resetował się na początku i po zakończeniu gry.
- Usunięto błąd, który powodował, że gry w niektórych miejscach interfejsu były nazywane „minigrami”.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze odradzali się niekiedy na tych samych panelach startowych.
- Ustawienie „powalony, lecz nie wykluczony” zostało naprawione i będzie odtąd działało poprawnie.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze, których pozwolenie na edycję zostało cofnięte przez właściciela wyspy, nie mogli zadawać obrażeń budowlom w grze.
- Usunięto błąd, który powodował, że po wyłączeniu możliwości odnoszenia obrażeń od upadku, nowe ustawienie nie było zapisywane i resetowało się przy kolejnym wczytywaniu wyspy.
Narzędzia kreatywne i smartfon
- Dodano opcję kolizji
- Podczas przenoszenia rekwizytów będzie można odtąd włączać i wyłączać kolizję.
- Kolizję przełączyć można przytrzymując przycisk V (na klawiaturze komputera) lub przycisk w lewo na krzyżaku kontrolera.
- Gdy kolizja jest wyłączona, przenoszone rekwizyty będą przenikać przez wszystkie inne obiekty (ale nie przez mapę!)
- Wyrównywanie do siatki
- Wyrównywanie będzie odtąd wykorzystywało ulepszone ustawienia dla każdego z rekwizytów. Dzięki temu rekwizyty będą dokładniej wyrównywane do siatki świata Fortnite.
- Zmieniono tytuły tekstów pomocy dla części akcji, by były bardziej czytelne
- „Podnieś” to odtąd „Wytnij”
- „Kopiuj” to odtąd „Wklej”, jeżeli gracz trzyma jakiś element
- Ustawienia waszych smartfonów będą odtąd zapisywane, gdy będziecie przenosić się między wyspami, odradzać lub grać w gry na wyspach.
- Nie będzie już można usuwać pojazdów ani samolotów, gdy gracze ich używają.
- Dodano dodatkowe efekty dźwiękowe przy przełączaniu opcji na smartfonie.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że pola do wznoszenia budowli i rekwizyty można było umieszczać poza zapisywanym obszarem wyspy.
- Usunięto błąd, który powodował, że rekwizyty nie pojawiały się w tym samym miejscu, w którym znajdował się ich podgląd-hologram, jeżeli włączona była opcja Łupy.
- Usunięto błąd, który powodował, że rekwizyty nie wyrównywały się do siatki, jeżeli były ustawiane szybko.
- Usunięto różne błędy, występujące w trakcie interakcji z lustrzanymi odbiciami pól do wznoszenia budowli.
- Usunięto różne błędy, które powodowały, że rekwizytów nie dało się niekiedy ustawić.
- Usunięto błąd, który powodował, że rekwizyty mogły zniknąć po tym, jak gracz je podniósł.
- Usunięto błąd, który powodował, że niektórych rekwizytów nie dało się przenieść przy użyciu smartfona.
- Usunięto błąd, który powodował, że holograficzne animacje niektórych rekwizytów nie odtwarzały się po ich podniesieniu.
Latanie
- Jeżeli lotnia gracza jest rozłożona, będzie on odtąd mógł zacząć latać po dwukrotnym naciśnięciu przycisku skoku.
- Przytrzymanie przycisku skoku spowoduje, że gracz będzie odtąd leciał do góry, nawet jeżeli korzysta z klawiatury.
- Ulepszono animacje lotu, zwłaszcza gdy gracz korzysta z przedmiotów lub wchodzi w interakcję.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że Odbijacze były niszczone, gdy wlatywali w nie gracze.
- Usunięto błąd powodujący, że niektóre urządzenia nie działały na graczy, którzy zostali zlikwidowani w trakcie lotu.
Drużyny
- Gracze dołączający do serwera będą odtąd przypisywani do tej samej drużyny (i kanału głosowego).
- Gracze, którzy dołączą do już trwającej sesji, będą odtąd zawsze przypisywani do drużyny nr 1.
- Gracze będą odtąd równomiernie rozstawiani pomiędzy panelami startu drużynowego, jeżeli będzie to możliwe.
- Gracze z tej samej drużyny będą odtąd widzieli identyfikatory drużyny w trakcie rozgrywki.
- Usunięto zbędną opcję paneli startu drużynowego.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze, którzy po raz pierwszy pojawiali się na wyspie, nie byli przypisywani do tej samej drużyny.
- Usunięto błąd, który powodował, że po rozpoczęciu gry gracze nie byli przypisani do właściwych drużyn.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze mogli zmienić drużynę podczas gry.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli niekiedy przenosić się do części drużyn.
Prefabrykaty
- 6 nowych prefabrykatów z Pagody Pomyślności
- Tor przeszkód
- Wyświetlane tory przeszkód zostały podzielone na cztery oddzielne galerie: podłogi, ściany, dachy i schody oraz części.
- Do galerii części dodano nowe rekwizyty. Sprawdźcie je!
- Niezniszczalne – galeria
- Ta galeria zawiera rekwizyty, których nie da się zniszczyć przy użyciu broni.
- Do prefabrykatów w tej galerii dodano nowe niezniszczalne rekwizyty i pola do wznoszenia budowli.
- Kilka innych prefabrykatów zyskało nowe pola do wznoszenia budowli oraz rekwizyty.
Urządzenia
- Nowość: Generator przedmiotów – Upuść dowolny przedmiot na to urządzenie, a zostanie on wygenerowany w trakcie gry.
- Nowość: Punkt kontrolny misji – Przebiegnij przez punkt kontrolny misji w trakcie gry, a odrodzisz się na nim po tym, jak zginiesz.
- Panel startu gracza można przeprogramować tak, aby pojawiali się na nim jedynie gracze z drużyny o konkretnym numerze. Numer drużyny wyświetlany jest na panelu (o ile gra jeszcze się nie rozpoczęła).
- Panel startu gracza można będzie odtąd ustawić tak, by stał się punktem, w którym gracze pojawiają się na wyspie. Możecie dzięki temu samodzielnie decydować, od którego punktu wasi gracze rozpoczną przygodę na wyspie także wtedy, gdy nie będą brali udziału w żadnej grze.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że urządzenia można było ustawiać jedno na drugim.
- Usunięto błąd, który powodował, że barierki elektryczne można było ustawiać jedną na drugiej.
- Usunięto błąd, który powodował, że pojazdy i samoloty nie znikały, gdy odpowiadający im generator pojazdów lub samolotów został usunięty.
- Usunięto błąd, który powodował, że urządzenia mogły nie działać poprawnie po tym, jak zostały zapisane i wczytane.
- Usunięto błąd, który powodował, że niektóre urządzenia stawały się niezniszczalne po tym, jak wyspa gracza została wczytana z nowego serwera.
Bronie i przedmioty
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że Fortec Kieszonkowych nie dało się połączyć w stos w trybie kreatywnym.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Dodano nowe okienko samouczka, z którego gracze dowiedzą się, jak zmieniać pozwolenia na wyspie po tym, gdy do sesji dołączy nowa osoba.
- Gracze nie będą już mogli dołączać do trwających sesji, jeżeli wasza ekipa będzie prywatna.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że podczas korzystania z kontrolera wybrany serwer był niekiedy nieprawidłowy.
- Usunięto błąd, który powodował, że interakcja z lamami i skrzyniami skarbów zajmowała więcej czasu niż powinna.
- Usunięto błąd, który powodował, że ekwipunek trybu kreatywnego nie był wyświetlany w trakcie swobodnego spadku lub szybowania.
- Usunięto błąd, który powodował, że na tablicy wyników po zakończeniu rozgrywki wyświetlały się błędne sumy likwidacji.
- Usunięto błąd, który powodował, że na liście znajomych, obok nazw wyświetlały się błędne liczby graczy.
- Usunięto błąd, który powodował, że w oknie wyboru serwerów trybu kreatywnego wyświetlały się puste serwery znajomych.
- Usunięto błąd, który powodował, że tablica wyników po zakończeniu rozgrywki nie mieściła 16 różnych drużyn.
- Usunięto różne błędy związane z liczbami graczy i statusami znajomych w trybie kreatywnym.
- Usunięto błąd, który powodował, że w niektórych przypadkach gracze nie mieli dostępu do ekwipunku trybu kreatywnego z poziomu centrum kreatywnego.
- Rozwiązano różne problemy związane z pojawiającymi się w grze okienkami samouczka.
Wydajność
- Poprawiono prędkość wczytywania wyspy po pierwszym uruchomieniu serwera.
- W celu poprawy wydajności serwerów ograniczono maksymalną liczbę generatorów pojazdów i samochodów na wyspie do 32.
- Zmniejszono zużycie pamięci podczas przełączania się między różnymi wyspami na tym samym serwerze.
- Poprawiono wydajność systemów cząsteczkowych przy dużej liczbie ustawionych pułapek.
Wersja na urządzenia mobilne
- Na smartfonie dodano nowy przycisk do przełączania kolizji.
- Do części przycisków w trybie kreatywnym dodano nowe stany, by ich akcje były bardziej czytelne.
Poprawki błędów
- Poprawiono wyświetlanie paska „Zużycie pamięci”, który był zasłaniany przez inny element interfejsu.
Misje i systemy
Poprawki błędów
- Misje obrony burzowej tarczy nie zmniejszają już nagrody, jeżeli nie wykonano dodatkowego celu utrzymania co najmniej 80% wytrzymałości tarczy.
Bronie i przedmioty
- Zemsta Ralphiego powraca i będzie dostępna w sklepie tygodniowym!
- Powolna i celna wiatrówka, o gigantycznym modyfikatorze przy trafieniu w głowę. Pamiętajcie o okularach ochronnych!
- W sklepie tygodniowym od 13 grudnia, godz. 1:00 czasu polskiego, do 20 grudnia, godz. 1:00 czasu polskiego.