Respawn.pl

Gdzie naprawić sprzęt marki Apple, posiadający gwarancję?

Autor: Partner serwisu

Telefony komórkowe oraz komputery marki Apple objęte są gwarancją – w jej ramach właściciel może naprawić sprzęt, nie płacąc za usługę. Często jednak pojawia się wątpliwość, gdzie można z niej skorzystać? Jednym z takich miejsc jest autoryzowany serwis Apple w Poznaniu, który naprawia urządzenia objęte gwarancją producenta.

Na jakich zasadach działa gwarancja?

Każdy, kto nabywa nowy sprzęt marki Apple, otrzymuje gwarancję producenta. Dzięki niej w ciągu roku od daty zakupu można naprawić sprzęt całkowicie za darmo, oczywiście przy spełnieniu pewnych warunków. Przede wszystkim uszkodzenia nie mogą być przypadkowe ani spowodowane umyślnie. Jeśli właściciel telefonu próbował naprawić usterkę na własną rękę, a przy tym jeszcze bardziej uszkodził sprzęt, producent może odmówić pokrycia kosztów. Dodatkowo do naprawy należy dostarczyć urządzanie w oryginalnym opakowaniu. Darmowa naprawa Apple Poznań nie obejmuje sprzętów zakupionych od poprzedniego właściciela, chyba że wciąż obowiązuje na nie gwarancja.

Gdzie naprawić sprzęt marki Apple w ramach gwarancji?

Posiadacze produktów marki Apple teoretycznie mogą udać się do dowolnego serwisu, aby naprawić iPhone’a czy MacBook’a. Niemniej jednak, chcąc skorzystać z gwarancji, należy oddać sprzęt do autoryzowanego serwisu. Jednym z nich jest serwis iPhone Poznań, który świadczy usługi, takie jak na przykład wymiana szybki czy baterii. Wcześniej możemy skontaktować się z pracownikiem serwisu, aby wiedzieć, ile mniej więcej potrwa naprawa. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku, gdy nie mieszkamy w Poznaniu na stałe, a przebywamy tutaj na przykład u rodziny czy w delegacji. Pamiętajmy, że w zwykłych serwisach GSM nasz sprzęt może nie tylko nie zostać naprawiony, lecz również ulegnie poważniejszej awarii. Wynika to z faktu, iż pracują tam osoby, nieposiadające odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie naprawy sprzętu marki Apple.

Gwarancja a ubezpieczenie

Gwarancja często bywa mylona z ubezpieczeniem, jednak warto mieć świadomość, że pojęcia te nie są tożsame. Koszty naprawy w ramach gwarancji ponosi producent, natomiast w przypadku ubezpieczenia – ubezpieczyciel. W przypadku, gdy wykupiliśmy dodatkowe ubezpieczenie, również warto korzystać z usług autoryzowanego serwisu, jeśli potrzebujemy naprawić urządzenie. Jest to o tyle istotne, że niektórzy ubezpieczyciele zastrzegają możliwość odmowy wypłaty odszkodowania, jeśli naprawa będzie przeprowadzona w innym miejscu. Dodatkowo sami mamy pewność, że naprawa została przeprowadzona przy zachowaniu wszelkich standardów.