Respawn.pl

Nadchodzący Major odwołany z powodu koronawirusa, oraz garść informacji o coaching’u od Valve

Autor: Filip Woszczek

Skutki pandemii koronawirusa nie przestają dawać sobie we znaki. Po raz pierwszy od 2013 roku, nie zobaczymy rozgrywek z turnieju rangi Major.

Major ESL One: Rio, który miał odbyć się jeszcze w tym roku, niestety nie będzie mieć miejsca. Taka decyzja wynika z niepoprzestających konsekwencji pandemii koronawirusa. Turniej ma odbyć się w tym samym miejscu dopiero gdy globalna sytuacja ulegnie stabilizacji.

https://twitter.com/ESLCS/status/1303724664661962752

Poniżej kilka słów od Valve:

Nie będziemy prosić graczy i fanów, aby ryzykowali swoje zdrowie, biorąc udział w Majorze, podczas gdy pandemia nadal stanowi zagrożenie dla podróżników. Dlatego podjęliśmy bolesną decyzję o odwołaniu listopadowego Majora.

Pierwotnie wydarzenie miało odbyć się już w maju, lecz z tego samego powodu zostało przeniesione na listopad, ale nawet wtedy nie dojdzie do skutku.

Więc jaki jest plan? Po pierwsze, zamierzamy wstrzymać się z planowaniem Major’ów do czasu, aż przynajmniej wydarzenia lanowe w Regional Major Ranking (RMR) będą bezpieczne do organizowania na całym świecie. Do tego czasu będziemy nadal organizować wydarzenia RMR online, aby śledzić najlepsze drużyny w każdym regionie.

Pojawiło się także kilka słów odnośnie bug’a trenerskiego:

Jeśli chodzi o podejmowanie działań przeciwko poszczególnym trenerom, będziemy czekać, aż uzyskamy pełny obraz zakresu nadużywania błędów i kar nakładanych przez osoby trzecie. Niezależnie od tych kar, nadzorowanie trenerskie w środku meczu zawsze będzie kuszącą okazją dla niektórych drużyn do naruszenia integralności meczu. Dlatego możemy również rozważyć ograniczenia coachingu.

Z niecierpliwością czekamy na ponowne rozpoczęcie wydarzeń LAN i mamy nadzieję, że wkrótce wszyscy znajdziemy bezpieczny sposób na organizowanie ich.

Wszystkie drużyny, które zostały zdyskwalifikowane za wykorzystanie tego błędu podczas zawodów RMR, zostaną wyzerowane ze wszystkich punktów.

Pełna wersja komunikatu od Valve znajduje się w tym miejscu.