Każda gra rządzi się tym, że występują w niej różne błędy. Tyczy się to też takich tytułów, jak CS:GO, które na rynku najnowsze oczywiście nie są. Jednak w produkcji od Valve został znaleziony BUG, który jest karygodny. Polega na tym, że daje przewagę w postaci podawania informacji na temat liczby przeciwników na danym obszarze. Tyczy się to także oficjalnych serwerów.
Dokładnie wczoraj po południu jeden z użytkowników Twittera nagrał demo, w którym zaprezentował, jak działa owy bug. A więc po kolei. Wszystko rozgrywa się w momencie, kiedy wyciszymy naszego przeciwnika, a następnie zaczniemy nagrywać demko. Jednak jak możemy zobaczyć na filmie Λquαꝛɪuᵴ – mute nie zostaje nałożony na przeciwnika. Na czym więc polega cały problem? Otóż na tym, że kiedy zbliżamy się do oponenta – ten zostaje wyciszony.
Możemy to dostrzec, że owy znalazca błędu na tablicy wyników pomimo zmutowania rywala widzi go “na biało”. Dopiero gdy zbliża się do pałaców na Mirage’u – gracz jest mutowany i w konsekwencji tego widnieje na czerwono na tablicy wyników.
New @CSGO bug that gives you unfair information.
Basically if you mute the enemy team and then start recording a demo, the mutes will be gone until you are close to the enemy.
So for example you can go to B Apps on Mirage and tell how many enemies are holding the bombsite. pic.twitter.com/bJIRkWs1UT
— Λquαꝛɪuᵴ (@abitmoony) December 4, 2021
Sprawca całego zamieszania oczywiście został zapytany, na jakim serwerze grał. Ten odpowiedział, że na lokalnym, ale zaprezentował, że kłopot występuje także na oficjalnych serwerach Valve.
it was local. here is me playing on official Valve server
side note: you can reset the mutes even with “logaddress_add 1” pic.twitter.com/GlFdeq9fMu
— Λquαꝛɪuᵴ (@abitmoony) December 4, 2021
Zachodzi tak więc błąd, w którym gracze powinni być mutowani, ale nie są. Warto jednak powtórzyć, że ma to miejsce tylko wtedy, kiedy zaczynamy nagrywać demko. W konsekwencji tego powyższy film idealnie obrazuje, że przeciwnicy na tablicy wyników są wyciszani dopiero w momencie zbliżania się do nich. To z kolei może dawać sporą przewagę, ponieważ w trakcie rozgrywki “pięciu na pięciu” możemy przekazywać informację odnośnie tego, ilu graczy znajduje się na obszarze bombowym.
– Podstawowo, jeśli wyciszysz wrogą drużynę, a następnie rozpoczniesz nagrywanie dema, wyciszenia znikną, dopóki nie zbliżysz się do wroga. Możesz więc na przykład przejść na B do apartamentów na Mirage’u i powiedzieć, ilu wrogów trzyma bombsite – czytamy w poście na Twitterze samego zainteresowanego.
Trzeba przyznać, że odnalezienie takiego problemu na pewno wymagało czasu i nie było łatwe. W końcu mało kto korzysta z menu TAB w momencie, gdy przeprowadza atak na dany bombsite. Teraz jednak nie powinno się liczyć nic innego jak szybka interwencja samego Valve i naprawienie tego buga.