Respawn.pl

Poprawki balansu gry BRUTALA w Fortnite!

Autor: Marcin Skrętkowicz

Twórcy wprowadzili do BRUTALA kilka poprawek. Znajdują się one już w grze we wszystkich trybach i nie musicie pobierać aktualizacji. W ten weekend ze względu na problem z odtwarzaniem dźwięku, tymczasowo twórcy wycofują z gry Złomoszczelinę z turnieju FNCS oraz trybów Areny, do czasu aktualizacji 10.20.

BRUTAL

  • Zmniejszono maksymalną ilość rakiet wystrzeliwanych przez BRUTALA w pojedynczej salwie z 10 do 6.
  • Zmniejszono prędkość wystrzeliwania rakiet przez BRUTALA o 56%.
    • Naszym celem przy wprowadzaniu tych zmian jest poprawienie jakości potyczki pomiędzy użytkownikami BRUTALA, a stającymi przeciwko nim graczami. Wprowadzone zmiany dadzą graczom będącym celem ostrzału rakietowego więcej czasu na reakcję.
  • Zmniejszono promień eksplozji rakiet BRUTALA o 42%.
    • Celem tej zmiany jest poprawienie zrozumienia i przewidywalności zachowania skoncentrowanego ognia rakietowego. BRUTALE pozostaną silną opcją przeciw strukturom, ale będą mniej zabójcze dla graczy.
  • Zwiększono czas odnowienia dopalacza z 3 do 5 sekund.
    • Wcześniejszy czas odnowienia nie tylko zwiększał mobilność BRUTALA, ale również sprawiał, że był on trudniejszym niż byśmy chcieli celem do trafienia z dystansu. Zmiana w tym aspekcie zmniejsza podróżującym w BRUTALU możliwość szybkiego pokonywania odległości, jednocześnie zwiększając możliwość trafienia BRUTALA przez przeciwników.
  • Zmniejszono prędkość uzyskiwaną przez użycie dopalacza w powietrzu o 33%.
    • Chcemy zmniejszyć zdolność BRUTALA do angażowania się i wycofywania z walki na duży dystans, aby zachęcić do bardziej strategicznego podejścia do potyczek.
  • BRUTAL nie zapewnia już materiałów budowlanych kierowcy i pasażerowi przy niszczeniu elementów otoczenia poprzez użycie tupnięcia lub dopalacza.
    • Uwaga: Ta zmiana powinna zostać wprowadzona niedługo po pozostałych zmianach.
    • Naszym celem jest wprowadzenie większego napięcia pomiędzy byciem w BRUTALU, a poza nim, oraz zmniejszyć występowanie sytuacji, w których gracze mogą zbierać materiały budowlane szybciej niż to zamierzone bez wystawiania się na niebezpieczeństwo.
  • Poprawiono zmienność częstotliwości występowania dla 1, 2 i 3 fazy burzy w trybach podstawowych. Częstotliwość występowania w trybach Areny pozostaje bez zmian.
    • 1 faza burzy
      • Nowe częstotliwości występowania
        • 29% szans na wystąpienie 0.
        • 14,3% szans na wystąpienie 1.
        • 14,3% szans na wystąpienie 2.
        • 14,3% szans na wystąpienie 3.
        • 14,3% szans na wystąpienie 4.
        • 14,3% szans na wystąpienie 5.
      • Stare częstotliwości występowania
        • 33% szans na wystąpienie 2.
        • 33% szans na wystąpienie 3.
        • 33% szans na wystąpienie 4.
    • 2 faza burzy
      • Nowe częstotliwości występowania
        • 25% szans na wystąpienie 0.
        • 25% szans na wystąpienie 1.
        • 25% szans na wystąpienie 2.
        • 25% szans na wystąpienie 3.
      • Stare częstotliwości występowania
        • 33% szans na wystąpienie 2.
        • 33% szans na wystąpienie 3.
        • 33% szans na wystąpienie 4.
    • 3 faza burzy
      • Nowe częstotliwości występowania
        • 25% szans na wystąpienie 0.
        • 25% szans na wystąpienie 1.
        • 25% szans na wystąpienie 2.
        • 25% szans na wystąpienie 3.
      • Old spawn rates
        • 33% szans na wystąpienie 1.
        • 33% szans na wystąpienie 2.
        • 33% szans na wystąpienie 3.
    • Poprzednio wczesne fazy burzy miały gwarancję wystąpienia minimalnej ilości BRUTALI. Chcemy wprowadzić więcej zmienności do tego elementu, aby zróżnicować przebieg meczów. Zmniejszono nieznacznie ogólną liczbę BRUTALI występujących w grze.
  • Zmniejszono koszt przeładowania osłony strzelca z 200 do 75 jednostek.
    • Naszym celem jest zachęcenie do używania materiałów dla pozytywnego efektu obronnego.
  • Zwiększono zdrowie BRUTALA z 1000 do 1250.
    • Powyższe zmiany wymuszają na użytkowanikach BRUTALA większą koncentrację na strategii w rozgrywce, dlatego chcemy dać im na to większe okno.

Złomoszczelina

  • Złomoszczelina została tymczasowo usunięta z trybów Areny.
    • Zostało to spowodowane problemem z odtwarzaniem dźwięku, gdy portal znajduje się znacznie wyżej niż gracz.