Pojawiają się kolejne informacje dotyczące CS2! Tym razem chodzi o zmiany w systemie rozgrywania meczów!
O zmianach w matchmakingu mówiło się już od dłuższego czasu, jeszcze za czasów CS:GO. Wielokrotnie dyskutowano o tym, czy mecze powinny być rozgrywane w obecnym formacie (do szesnastu punktów), czy w skróconym – do trzynastu. Jak się okazuje, Valve prawdopodobnie już podjęło decyzję i w CS2 czekają nas spore zmiany w systemie matchmakingu.
Skrócony format matchmakingu w CS2!
W CS2 wszystkie spotkania rozgrywane będą w formacie do trzynastu, a nie tak jak dotychczas, do szesnastu. Zmiana ta ma na celu skrócenie rozgrywki, o co apelowała niegdyś część obserwatorów profesjonalnej sceny.
Wspomnieliśmy, że wszystkie spotkania będą rozgrywane w nowym formacie nie bez przyczyny – wszystko wskazuje na to, że deweloperzy odejdą od krótkich meczów turniejowych.
Dłuższe przerwy między rundami, więcej przerw taktycznych
Do tego dochodzą zmiany w kwestii freezetime pomiędzy rundami – teraz będzie to nie 15 sekund, a dwadzieścia. Zmianie ulegnie również model przerw w grze – tutaj wejdzie model znany z trybu premier, w którym gracze mają dostępną nie jedną przerwę taktyczną, a cztery po 30 sekund.
Dogrywki wkraczają na matchmaking!
I co najważniejsze, po wielu latach w końcu doczekamy się dogrywek w Counter-Strike’u! Dokładniej to jednej i jeśli w niej będzie remis, to mecz również zakończy się remisem.
Subtle, but significant Matchmaking changes in the latest Counter-Strike 2 update:
– From now on Competitive is first to 13 rounds (including Premier)
– Seems like the devs are getting rid of Short Competitive
– Premier matches will have 20s freezetimes, 1 overtime (the game… pic.twitter.com/8iP6jb4tHO— Aquarius (@aquaismissing) August 16, 2023
Oczywiście na potwierdzenie tych zmian musimy jeszcze poczekać, ale jeśli by do nich doszło, to będziemy mieli istną rewolucję w matchmakingu.