Respawn.pl

Summer Skirmish – podsumowanie na półmetku!

Autor: Marcin Skrętkowicz
Fortnite

Zakończył się właśnie piąty tydzień rozgrywek Summer Skirmish i będąc na półmetku, deweloperzy chcieli podsumować poprzednie tygodnie. Omówiono najciekawsze statystyki, wyjątkowych graczy, a także wyciągnięto wnioski z dotychczasowych formatów gry.

Oto krótkie podsumowanie ciekawych statystyk z minionych tygodni:

  • Najdalsza likwidacja (267 m): HighDistortion na MoNsTcR przy użyciu karabinu szturmowego z lunetą.
  • Najdalsza likwidacja snajperska (247 m): InTheLittleWood na Danzhizzle przy użyciu sztucera.
  • Trzeci tydzień rozgrywek został zdominowany przez trzy pary. Najlepsza z nich zaliczyła 24 likwidacje.
    • SKT Ghoul i Ghost DMO
    • Mickalow i Robi62
    • Greyfox i mouZ Mops.
  • Czwarty tydzień wykazał wyraźną różnicę w liczbie likwidacji pomiędzy liderami w różnych regionach. W pierwszym dniu na szczycie rankingu było bardzo tłoczno.
    • Najwyższa liczba likwidacji w piątek (16): NotVivid.
    • Najwyższa liczba likwidacji w sobotę (26 na 9 meczy, średnio 3 likwidacje na mecz): VP Jameside.

Wyjątkowi siłacze z Solo-starcia

Podczas rozgrywek Summer Skirmish wyróżnili się zwłaszcza gracze Solo-starcia siłaczy. Jednym z nich jest NotVivid, który bardzo szybko przesunął się na szczyt rankingu. W trakcie dwóch pierwszych Solo-starć siłaczy osiągnął miejsca 19. i 155., ale podczas Summer Skirmish zaimponował stabilną grą na świetnym poziomie i wysokimi wynikami. Zdominował piątkowe rozgrywki Summer Skirmish, wygrywając zarówno w tygodniu pierwszym, jak i czwartym. W pierwszym tygodniu NotVivid i jego partner z pary pokonali wszystkich na swojej drodze i usadowili się na szczycie tabeli, a w czwartym NotVivid zdobył dwa rozstrzygające Królewskie Zwycięstwa, które zapewniły mu wygraną.

Niezmiennie gwiazdorski poziom prezentował też Atlantis Mitr0, wygrywając sobotnią grupę Summer Skirmish w trzecim tygodniu rozgrywek. Został zwycięzcą trybu okresowego Błyskawiczne starcie, a także zdobył najwięcej punktów spośród graczy we wszystkich regionach – z przewagą 50 punktów nad kolejnym graczem. Świetnie grający indywidualnie Mitr0 jak dotąd zajmował 13. i 1. miejsce w obydwu swoich występach w rozgrywkach.

Kolejny gracz Solo-starcia, który sprostał wyzwaniu, to Reverse2k. W Błyskawicznym starciu zdobył imponująco wysokie miejsce i na niezmiennie wysokim poziomie zagrał także kolejne trzy mecze w Summer Skirmish. W drugim tygodniu był 13., a w kolejnym, wraz z TSM Daequanem, uplasował się na pozycji 16. Czwarty tydzień to dla Reverse2k czas niezwykłego meczu z 9 eliminacjami, który wystrzelił go na szczyt rankingu NA, gdzie zajął 5. miejsce i zgarnął sporą nagrodę.

I wreszcie inny gracz Solo-starcia, który nie dał się zatrzymać przeciwnikom i zwyciężył w sobotnim „Utrzymaniu tronu”. Secret Domentos podczas lipcowych rozgrywek Solo-starcia zajął 58. miejsce, ale swój prawdziwy potencjał pokazał dopiero w czwartym tygodniu Summer Skirmish. Domentos wygrał 3 z 9 meczy i zaliczył imponującą liczbę 19 likwidacji (trzecią w kolejce, zaraz za BlaxTV i Teekzym), co pozwoliło mu wspiąć się na szczyt rankigu. Jest on jedynym graczem w Summer Skirmish, któremu udało się zgarnąć trzy Królewskie Zwycięstwa w jednym dniu rozgrywek.

Wydajność serwerów i problemy techniczne

Na szczycie listy priorytetów deweloperów pozostaje poprawianie wydajności serwerów. W trakcie Summer Skirmish udało się wdrożyć sporo poprawek. W dalszym ciągu oglądana jest kwestia wydajności serwerów. Programiści mieli okazję sprawdzić to podczas wielodniowych rozgrywek. Dzięki temu wiedzą, co jeszcze trzeba usprawnić.

Ciągłym wyzwaniem Epic Games jest przejście zawodnika z trybu gry do trybu obserwatora i oglądanie z perspektywy gracza starć, w których dużo się buduje w ostatnich kręgach burzy. Jak dotąd nie udało się wdrożyć funkcji obserwowania na żywo, z której można było korzystać podczas turnieju Pro-Am. W piątym tygodniu Summer Skirmish po raz pierwszy udostępniono mocno ograniczoną wersję trybu obserwatora na serwerach publicznych.

Dodatkowo producenci zdają sobie sprawę, że brak statystyk aktualizowanych na bieżąco utrudnia komentatorom opowiadanie ciekawych historii w trakcie meczów, a widzom – utrzymanie uwagi. Zespół analityków stara się temu zaradzić i wkrótce będzie można szybciej otrzymywać więcej informacji o wszystkim co dzieje się na polu bitwy.

Tworzenie nowych formatów dla każdego z tygodni dało deweloperom mnóstwo radości. Pouczającą lekcją było wymyślanie punktacji i warunków wygranej w kolejnych tygodniach Summer Skirmish. Niektóre z formatów wyraźnie koncentrowały się na jednym elemencie rozgrywki, co dało możliwość obserwowania zachowania graczy i zbierania statystyk z długich serii meczy, odbywających się w wyizolowanym środowisku.