Respawn.pl

Strona główna » Tryb “Skrzydłowego” – jak to się gra, z czym to się je

Tryb “Skrzydłowego” – jak to się gra, z czym to się je

Autor: Patryk Gwarek

Tryb Wingman – tłumacząc na polski “Skrzydłowy” – był już wcześniej dostępny, lecz dopiero wczoraj w nocy wraz z aktualizacją wszedł do aktywnych trybów i będzie na takim samym szczeblu, jak standardowy tryb turniejowy. Warto mu się przyjrzeć, ponieważ jego forma została ulepszona, co czyni go równie ciekawym, jak matchmaking 5 vs. 5.

W trybie Skrzydłowego przyjdzie nam walczyć w dwójkę – “dwóch na dwóch”. Zasady proste jak w standardowym trybie, jednak nieco zmodyfikowane:

  • dostępne mapy w tym trybie to: Inferno, Overpass, Cobblestone, Train, Shortdust, Rialto, Luke,
  • każda z tych map została odpowiednio dostosowana – skrócona, jedynie jeden bombsite jest dostępny do gry, nie można się przemieszczać na całej mapie,
  • na każdej mapie zostały zmienione miejsca respawnów (np. na Cobblestone antyterroryści odradzą się wprost na bombsite B),
  • mecz może mieć maksymalnie 16 rund, kto uzyska dziewięć rund – ten wygrywa, w przypadku 8:8 jest remis, połówka trwa osiem rund – zmiana stron,
  • co do rozgrywania rund pistoletowych na początku – jest to bez zmian,
  • obowiązuje “friendly fire”,
  • “ace” do tej pory mógł wam się kojarzyć jedynie z pięcioma zabiciami, jednak tutaj też, gdy zabijemy wszystkich członków drużyny przeciwnej – dwóch, dostajemy “ace’a”
  • możemy zapraszać przyjaciół do lobby – by grać wspólnie, oczywiście gra solo też jest możliwa,
  • również jak w turniejowym będzie tutaj używany system “Trust Factory” – “Współczynnik Zaufania”,
  • tryb został dodany do pobliskich poczekalni, dzięki temu, gdy nie mamy współtowarzysza do zagrania, możemy po prostu dołączyć do najbliższego otwartego lobby np. danej grupy na steamie,
  • nie można “skickować” kompana z drużyny, za to dostępne jest głosowanie na “timeout”, jak i również jest możliwość poddania się, gdy towarzysz nas opuści,
  • punkty doświadczenia dostajemy podobnie jak za turniejowy mecz 5vs5,
  • kary np. za opuszczenie meczu również dostajemy tak samo, jak w standardowym trybie
  • zostały wprowadzone osobne rangi, tak samo, jak w standardowym trybie musimy wygrać 10 meczów, aby otrzymać dostosowaną pod nas rangę.
  • tryb Wingman możemy bez wahania nazywać trybem turniejowym 2vs2