Respawn.pl

Ujawniono wyniki finansowe organizacji esportowej Davida Beckhama za 2021 rok!

Autor: Marcin Kapusta

Brytyjska organizacja esportowa Guild Esports, której współzałożycielem jest piłkarz David Beckham, opublikowała raport finansowy za 2021 rok!

Organizacja Guild Esports powstała w czerwcu 2020 roku, a na londyńskiej giełdzie zadebiutowała już pięć miesięcy później. Jej współzałożycielem został renomowany piłkarz i wielokrotny reprezentant Anglii, David Beckham, który otrzymał od spółki około 15 milionów funtów w ramach umowy dotyczącej praw do jego wizerunku. Aktualnie posiada zespoły w takich tytułach, jak Fortnite, VALORANT, Apex Legends czy też FIFA. Jeżeli chodzi zaś o sponsorów, to Guild współpracuje z gigantem elektronicznym Samsung, siecią franczyzową barów szybkiej obsługi Subway, firmą peryferyjną HyperX oraz giełdą kryptowaluową Bitstamp. Wartość umowy partnerskiej z tym ostatnim podmiotem wyniosła rekordowe 4,28 mln funtów.

Ze sprawowania finansowanego (okres październik 2020 – wrzesień 2021) wynika, że organizacja wygenerowała przychody w wysokości 1,9 mln funtów (w przeliczeniu ok. 10,5 mln zł), natomiast zanotowała prawie czterokrotnie większą stratę (rzędu 8,8 mln funtów, czyli ok. 48,2 mln zł). “Strata odzwierciedla duże inwestycje w infrastrukturę operacyjną, zespoły esportową, program akademii, tworzenie treści i rozwój marki. Inwestycje te są jednak fundamentalne dla modelu biznesowego i długoterminowej strategii.” – stwierdził członek zarządu Guild Esports, Derek Lew.

Nasza publiczność w sieci i baza fanów wzrosła błyskawicznie, czyniąc nas najszybciej rozwijającą się organizacją esportową w Europie. Znaczące inwestycje poczynione w całej firmie w celu zwiększania skali działalności umożliwiły nam stworzenie silnych podstaw dla długoterminowego wzrostu przychodów i zaowocowały podpisanie trzech umów sponsorskich z globalnymi markami.” – oznajmił CEO Guild Esports, Kalum Lee Hourd.

Edukacja esportowa ważnym punktem Guild

Organizacja ma zaplanowane dwa plany działania na rok 2022. Pierwszym z nich jest poszerzenie akademii o warsztaty, w których nauczać będą profesjonalni zawodnicy. Drugim z kolei jest współpraca ze szkołami i uczelniami, by zwiększyć ilość klas o profilu esportowym. Edukacja o cyfrowej rywalizacji nabrała na znaczeniu w ostatnich latach. Wiele prestiżowych uniwersytetów oferuje kształcenie w tym kierunku, a także powstało wiele szkół esportowych, szczególnie na terenie Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Guild dąży do tego, by rozpromować szkolną edukację esportową w 2022 roku. Wymaga to ogromnego zaangażowania, a my już niebawem ogłosimy współpracę z pięcioma uczelniami.” – zawarli przedstawiciele Guild w oświadczeniu.