Respawn.pl

Valve za Tuscana i Anubisa w CS:GO zapłaciło ponad milion złotych?

Autor: Michał Maćkowski
CS:GO Anubis i Tuscan

Coraz więcej informacji społeczność znajduje w plikach związanych z CS:GO. Tym razem najprawdopodobniej wyciekły kwoty, jakie twórcy map otrzymali za stworzenie Tuscana oraz Anubisa. 

CS:GO aktualnie przeżywa nie tylko ciągły wzrost graczy, którzy biją co chwilę rekord, ale także zainteresowanie całą grą, ze względu na nowe informacje związane między innymi z Source 2. Nowy silnik najprawdopodobniej trafi niedługo do gry, ale użytkownicy wciąż znajdują ciekawe informacje na temat rzeczy związanych z tytułem. Teraz założyciel SteamDB przekazał, ile Valve miało zapłacić za stworzenie Anubisa i Tuscana.

Tuscan i Anubis w CS:GO kosztowały ponad milion złotych?

Według informacji, jakie znalazł thexpaw w kodzie gry, Valve wydało ponad milion złotych na dwie mapy do CS:GO. Mowa tutaj o Anubis, które aktualnie jest w turniejowej puli map, ale także o Tuscanie. Każda z plansz miała kosztować twórcy gry 150 000$, co po kursie z dnia 09.03 daje nam prawie 655 000 złotych. Takie informacje założyciel SteamDB znalazł w interfejsie API schematu przedmiotów CS:GO, które zawiera także wewnętrzne elementy.

Ukryta skórka pomaga Valve w płatności za mapę

Tak o to odkryto ile Valve zapłaciło za mapy, a nawet jak za nie zapłacono. Valve prosi bowiem twórców map o stworzenie ukrytej skórki, aby mogli zapłacić za plansze w taki sam sposób, jak za skórkę przykładowo do broni. Przez to twórca CS:GO konfiguruje płatność z dochodów z warsztatu i przyśpiesza proces niż byłoby to w przypadku standardowego wystawienie faktury.

Aktualnie jedną z tych map oglądać możemy w oficjalnej puli map trybu turniejowego. Mowa tutaj oczywiście o Anubis, które niespodziewanie zastąpiło kultowego Dusta 2. Najprawdopodobniej Tuscan także w przyszłości wkroczy do puli turniejowej, jednak ciężko aktualnie określić, za którą planszę.