Respawn.pl

Zdobądź wszystkie skiny! – Przegląd Operacji Shattered Web – Tydzień #2

Autor: Jan Miękina
Operacja Shattered Web

Przed nami drugi tydzień Operacji Shattered Web! Czeka na nas 6 nowiusieńkich misji z kolekcji Bardzo Tajny Agent. Maksymalną ilość poziomów w tym tygodniu możemy osiągnąć, wykonując już tylko dwie z nich. Zakładając, że odblokowaliście już 10 dostępnych poziomów z pierwszego tygodnia zabawy, to zdobywając maksymalne sześć z tego tygodnia, otrzymacie losową skórkę z kolekcji Canals.

Jeśli jeszcze nie wiecie, czym jest operacja Shattered Web, to możecie o niej przeczytać tutaj. Pamiętajcie też, że zakupienie Przepustki Operacji w późniejszym czasie, pozwala na rozgrywanie misji z poprzednich tygodni. Niczego nie tracicie! Przepustkę kupicie tutaj za 57 złotych.

Muszę przyznać, że tym tygodniem się nieco zawiodłem. Tak, wiedzieliśmy, że w przeciwieństwie do pierwszego tygodnia będziemy mieli tylko 6 misji, ale spodziewałem się chyba nieco więcej. Liczyłem na fabularne misje co tydzień. W tym tygodniu jednak czeka na nas jedna misja kooperacyjna w trybie Obrońcy i 5 wyzwań indywidualnych.

Misje w drugim tygodniu Operacji Shattered Web

  1. Malownicza Modlitwa | 1 ★
    • To wyzwanie znamy już z pierwszego tygodnia. Naszym zadaniem ponownie jest zbezczeszczenie punktu odrodzenia przeciwników za pomocą graffiti. Tym razem naszym celem jest tryb uproszczony na mapie Nuke. Powinno się udać w trakcie jednego 15-minutowego meczu.
  2. Podążaj za przywódcą | 1 ★
    • Valve przypomina o istnieniu mniej popularnych trybów. Zabijcie 5-krotnie lidera drużyny przeciwnej w trybie Wyścigu Zbrojeń. Ku mojemu zaskoczeniu nie jest to takie proste i ukończenie tej misji zajęło mi osobiście dwa mecze. Wydaje mi się, że przeciętnemu graczowi powinno zająć to właśnie tyle, czyli na oko nie więcej niż 20 minut.
  3. Wchodzimy i wychodzimy bezszelestnie | 2 ★
    • Znany z poprzednich operacji oraz pierwszego tygodnia Shattered Web tryb Obrońca. Tym razem lądujemy w elektrowni atomowej na mapie Nuke. Naszym wspólnym zadaniem z towarzyszem jest zdobyć 15 eliminacji za pomocą MP5-SD. Osobiście nie rozegrałem jeszcze tej misji, ale zakładam, że tak jak w zeszłym tygodniu w trakcie jednej z fal przeciwników szturmującej bronionej przez nas strefy wybuchu pojawi się ciężko uzbrojony przeciwnik. Przy dobrych wiatrach powinno się udać za pierwszym podejściem w około 10-15 minut.
  4. Co wskazuje dozymetr? | 2 ★
    • W tym tygodniu ponownie dostajemy misję, której celem jest wygranie 10 rund na konkretnej mapie w trybie turniejowym. Przy odrobinie szczęścia oraz niewielkiej ilości towarzyszy zza wschodniej granicy wygranie 10 rund na mapie Nuke powinno się udać w trakcie jednego meczu. Przybliżony czas wykonania – od 40 minut do nieskończoności.
  5. Słyszałeś to? | 3 ★
    • Nie mogło też zabraknąć misji w trybie Skrzydłowy. Tym razem naszym zadaniem jest wygranie 4 rund pistoletowych, tak dla odmiany na mapie Nuke. Chyba zaczynam zauważać tutaj jakiś schemat. Osobiście udało mi się wykonać tę misję w przeciągu dwóch meczów, ale patrząc na resztę wyzwań, to konkretne jest chyba najtrudniejsze. Zajmie wam co najmniej 20 minut, ale może się też wyraźnie przedłużać.
  6. Cichy, lecz zabójczy | 3 ★
    • Na koniec zostaje nam misja w trybie Deathmatch. Na mapie z kolekcji Delta (Mirage, Inferno, Overpass, Nuke, Train, Cache) naszym zadaniem jest zdobycie w ciągu jednego meczu 30 eliminacji za pomocą MP5-SD. Wydaje mi się, że jest to znacznie prostsze od zeszłotygodniowego wyzwania ze strzelbami, ale trzeba mieć na uwadze, że MP5 jest efektywnie w pełni automatycznym, niezbyt szybkostrzelnym, Glockiem. Nie polecam strzelania się na duże odległości, bo często nasze pojedynki mogą się kończyć doprowadzającymi do szału 90 obrażeniami w 8 strzałach (z czego 3 prosto w głowę).

Operacja Shattered Web – podsumowanie drugiego tygodnia

W tym tygodniu gwiazdami Operacji Shattered Web są zdecydowanie mapa de_nuke oraz pistolet maszynowy MP5-SD. Valve przypomina nam także o istnieniu trybu Wyścigu Zbrojeń. Osobiście mnie to bardzo cieszy, ponieważ przez dłuższy czas nie miałem konkretnego powodu, żeby go rozegrać. Zabrakło mi trochę w tym tygodniu wyzwania promującego taktyczne zagrania jak zeszłotygodniowe granaty dymne na mapie Mirage, czy wcześniej wspominanej misji fabularnej. Co nas czeka w następnej kolekcji misji Dzień w biurze, dowiemy się już za tydzień.