Respawn.pl

Astra na serwerach, początek II aktu, czy skiny – opis patcha VALORANTA 2.04

Autor: Krzysztof Sarna

Kolejna, całkiem duża aktualizacja oznaczona numerem 2.04 zawitała do VALORANTA.  Wprowadza sporo, bo ujrzymy nową postać, przepustkę czy też kolekcję skórek broni Prime.

Rozpoczął się II akt 2. odcinka VALORANTA, a jednocześnie z nim pojawiła się nowa agentka, Astra. W najnowszej aktualizacji dostrzeżemy także zmiany w komendach i systemach rang. Nie zabrakło poprawek w dotychczasowych błędach. 

[AKTUALIZACJE AGENTÓW]

Szeregi agentów zasila Astra. Jej umiejętności są następujące:

  • Q – PULS NOWEJ – Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby zdetonować Puls Nowej. Puls Nowej ładuje się przez chwilę, po czym uderza, ogłuszając wszystkich graczy znajdujących się w strefie rażenia.
  • E – MGŁAWICA – Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby zmienić ją w Mgławicę (dym). Użyj (F) na Gwiazdce, żeby dokonać jej Rozproszenia, pozwalając tym samym na umieszczenie jej po krótkiej chwili w nowym miejscu. Rozproszenie tworzy na krótko fałszywą Mgławicę w miejscu położenia Gwiazdki, nim ta powróci.
  • C – STUDNIA GRAWITACYJNA – Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby stworzyć Studnię Grawitacyjną. Studnia Grawitacyjna przyciąga do środka znajdujących się w pobliżu graczy, a następnie wybucha, wywołując wrażliwość u wszystkich wciąż uwięzionych agentów.
  • X – POSTAĆ ASTRAL /  KOSMICZNY PODZIAŁ – AKTYWUJ (X), aby wejść w Postać Astral, w której możesz umieszczać Gwiazdki za pomocą STRZAŁU PODSTAWOWEGO. Gwiazdki można aktywować później, zmieniając je w Puls Nowej, Mgławicę lub Studnię Grawitacyjną. Gdy Kosmiczny Podział jest naładowany, użyj STRZAŁU ALTERNATYWNEGO w Postaci Astral, aby rozpocząć celowanie, a następnie STRZAŁU PODSTAWOWEGO, aby wskazać dwa miejsca. Nieskończony Kosmiczny Podział łączy dwa wybrane przez ciebie punkty. Kosmiczny Podział blokuje pociski i znacząco wycisza dźwięk.

[AKTUALIZACJE TRYBÓW]

Eskalacja 

  • Drzwi wyjściowe teleportera na mapie Bind są teraz otwarte na stałe – jeśli zamierzacie się przy nich czaić, bądźcie gotowi na walkę z przeciwnikami!
  • Współczynnik wyboru mapy Bind został wyważony.

[AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ]

Ten patch jest początkiem gry rankingowej podczas II aktu 2. odcinka!

Na początku aktu wprowadziliśmy zmianę w meczach rozstawiających. Jeśli ktoś z was grał już w tym odcinku, to:

  • Wasza ranga nie zostanie obniżona wraz z rozpoczęciem aktu.
  •      –  Jeśli mieliście rangę Promienisty lub Nieśmiertelny, zachowacie swoją pozycję w tabeli rankingowej, jednak wasza ocena rankingowa (OR) zostanie obniżona o 90%, a wszyscy gracze o randze Promienisty spadną do rangi Nieśmiertelny, ponieważ będą musieli ponownie udowodnić, że w nowym akcie są najlepszymi z najlepszych.
  •      – Osiągnięcie rangi Promienisty wymaga teraz zarówno uplasowania się w pierwszej 500 graczy w waszym regionie, jak i zdobycia określonej wartości OR (szczegóły poniżej).
  •      – Aby w nowym akcie ponownie być widocznymi w tabeli rankingowej, musicie ukończyć swój mecz rozstawiający.
  • Musicie rozegrać tylko 1 mecz rozstawiający, aby wasza ranga była widoczna.
  •      –  Wasza OR (i potencjalnie wasza ranga) może ulec zmianie w zależności od tego, jak wypadniecie w meczu rozstawiającym, jednak o maksymalnej zmianie zadecyduje wyłącznie ten mecz.
  • Gracze, którzy dotychczas nie rozegrali gier rankingowych w tym odcinku, będą musieli wziąć udział w 5 meczach rozstawiających, by zdobyć początkową rangę. Zdobycie rangi Promienisty będzie o wiele bardziej wymagające. Teraz przed awansowaniem do niej musicie osiągnąć odpowiedni poziom OR. Wymagane wartości OR będą zależeć od regionu – całkowitej liczby graczy i rozłożenia OR.
  • Regionalne wymagania dotyczące rangi Promienisty:
  •      –  LATAM oraz KR: 100 pkt. OR,
  •      –  BR: 200 pkt. OR,
  •      –  NA oraz APAC: 300 pkt. OR,
  •      –  EU: 400 pkt. OR.
  • Zaraz po wydaniu tego patcha internetowy ranking zostanie tymczasowo wyłączony na potrzeby konserwacji – powinien być dostępny ponownie w ciągu 24-48 godzin.
  • W niedalekiej przyszłości ograniczymy średnią łączną liczbę punktów OR za zwycięstwo/porazkę o 5. 

     –  Ma to na celu ograniczenie sytuacji, w której ranga gracza przewyższa jego         MMR i prowadzi do gier z rozbieżnymi ocenami rankingowymi oraz zwiększenia  różnic między wyświetlaną rangą a MMR. Te drobne zmiany matematyczne będą częstsze, ponieważ staramy się znaleźć odpowiednią równowagę dla OR na podstawie problemów, jakie dostrzegamy wśród społeczności.

  • Po wprowadzeniu tego patcha zmienimy działanie degradacji graczy, by spadek rozpoczynał się od 70 pkt. OR (poprzednio było to 80 pkt. OR).
  • Rangi nie będą już wyświetlane na ekranie wyboru agenta ani w grze. Będą jednak nadal widoczne na ekranie końca gry. 
  • Osoby z niższą rangę mogą teraz dołączyć do kolejki z większą liczbą znajomych i współgraczy.

[JAKOŚĆ ROZGRYWKI]

  • Dodaliśmy taktyczne komendy.
  •      –  W ramach poprawy koordynacji drużyny i dzielenia się informacjami rozbudowaliśmy niektóre z automatycznie odgrywanych kwestii wypowiadanych przez agentów w trakcie rundy.
  •      –  Teksty wypowiadane przez postać, takie jak „Widzę Spike’a” czy „Widzę wrogów”, zawierać będą także informacje dotyczące „superregionu” mapy (np. „Widzę Spike’a na C” albo „Widzę wrogów na B”).
  • Oprócz tego dodaliśmy opcję wyświetlania taktycznych komend w oknie czatu.
  •      – Możliwość zmiany tego ustawienia dostępna jest w opcjach w zakładce „Dostępność”. Włączenie tej opcji sprawi, że komendy taktyczne zostaną także wyświetlone na czacie. Linie tekstowe są zmodyfikowane, by w lepszy sposób pokazać, kto je wypowiedział. Przykładowo: kiedy Sova powie „Widzę wroga na B”, na czacie wyświetlona zostanie informacja w stylu „Sova zauważył WROGA na B”.

Komendy taktyczne – FAQ:

     –  Komendy taktyczne nie zostaną włączone w trybach.

      –  Komendy taktyczne można wyłączyć.

      –  Wyciszanie komend taktycznych przez VOIP można wyłączyć.

      –  Wyświetlanie komend taktycznych na czacie można włączyć.

      – Zwiększono liczbę klatek klienta średnio o 3% na sprzęcie średniej i wyższej klasy w grach 10-osobowych poprzez optymalizację zarządzania ekwipunkiem.

[NAPRAWIONE BŁĘDY]

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego serwer gry niestandardowej wpadał w nieskończoną pętlę.
  • Naprawiono reakcję Kuli Duszy Reyny podczas jej aktywacji w sytuacji asystowania przy zabójstwie postaci innych niż gracze.
  • Naprawiono licznik trwania Kuli Duszy Reyny, który nie pokazywał faktycznego czasu jej trwania.
  • Naprawiono błędy powstające w momencie, gdy Omen teleportował się swoim Krokiem w Mrok na wąskie obszary ograniczone ścianami Sage, a następnie był wpychany w te ściany.
  • Naprawiono niedziałające wskaźniki aktywnego ulta dla następujących postaci: Killjoy, Cypher, Brimstone, Sage, Breach, Jett i Viper.