Kolejna, całkiem duża aktualizacja oznaczona numerem 2.04 zawitała do VALORANTA. Wprowadza sporo, bo ujrzymy nową postać, przepustkę czy też kolekcję skórek broni Prime.
Rozpoczął się II akt 2. odcinka VALORANTA, a jednocześnie z nim pojawiła się nowa agentka, Astra. W najnowszej aktualizacji dostrzeżemy także zmiany w komendach i systemach rang. Nie zabrakło poprawek w dotychczasowych błędach.
[AKTUALIZACJE AGENTÓW]
Szeregi agentów zasila Astra. Jej umiejętności są następujące:
- Q – PULS NOWEJ – Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby zdetonować Puls Nowej. Puls Nowej ładuje się przez chwilę, po czym uderza, ogłuszając wszystkich graczy znajdujących się w strefie rażenia.
- E – MGŁAWICA – Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby zmienić ją w Mgławicę (dym). Użyj (F) na Gwiazdce, żeby dokonać jej Rozproszenia, pozwalając tym samym na umieszczenie jej po krótkiej chwili w nowym miejscu. Rozproszenie tworzy na krótko fałszywą Mgławicę w miejscu położenia Gwiazdki, nim ta powróci.
- C – STUDNIA GRAWITACYJNA – Umieść Gwiazdki w Postaci Astral (X). AKTYWUJ Gwiazdkę, aby stworzyć Studnię Grawitacyjną. Studnia Grawitacyjna przyciąga do środka znajdujących się w pobliżu graczy, a następnie wybucha, wywołując wrażliwość u wszystkich wciąż uwięzionych agentów.
- X – POSTAĆ ASTRAL / KOSMICZNY PODZIAŁ – AKTYWUJ (X), aby wejść w Postać Astral, w której możesz umieszczać Gwiazdki za pomocą STRZAŁU PODSTAWOWEGO. Gwiazdki można aktywować później, zmieniając je w Puls Nowej, Mgławicę lub Studnię Grawitacyjną. Gdy Kosmiczny Podział jest naładowany, użyj STRZAŁU ALTERNATYWNEGO w Postaci Astral, aby rozpocząć celowanie, a następnie STRZAŁU PODSTAWOWEGO, aby wskazać dwa miejsca. Nieskończony Kosmiczny Podział łączy dwa wybrane przez ciebie punkty. Kosmiczny Podział blokuje pociski i znacząco wycisza dźwięk.
[AKTUALIZACJE TRYBÓW]
Eskalacja
- Drzwi wyjściowe teleportera na mapie Bind są teraz otwarte na stałe – jeśli zamierzacie się przy nich czaić, bądźcie gotowi na walkę z przeciwnikami!
- Współczynnik wyboru mapy Bind został wyważony.
[AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ]
Ten patch jest początkiem gry rankingowej podczas II aktu 2. odcinka!
Na początku aktu wprowadziliśmy zmianę w meczach rozstawiających. Jeśli ktoś z was grał już w tym odcinku, to:
- Wasza ranga nie zostanie obniżona wraz z rozpoczęciem aktu.
- – Jeśli mieliście rangę Promienisty lub Nieśmiertelny, zachowacie swoją pozycję w tabeli rankingowej, jednak wasza ocena rankingowa (OR) zostanie obniżona o 90%, a wszyscy gracze o randze Promienisty spadną do rangi Nieśmiertelny, ponieważ będą musieli ponownie udowodnić, że w nowym akcie są najlepszymi z najlepszych.
- – Osiągnięcie rangi Promienisty wymaga teraz zarówno uplasowania się w pierwszej 500 graczy w waszym regionie, jak i zdobycia określonej wartości OR (szczegóły poniżej).
- – Aby w nowym akcie ponownie być widocznymi w tabeli rankingowej, musicie ukończyć swój mecz rozstawiający.
- Musicie rozegrać tylko 1 mecz rozstawiający, aby wasza ranga była widoczna.
- – Wasza OR (i potencjalnie wasza ranga) może ulec zmianie w zależności od tego, jak wypadniecie w meczu rozstawiającym, jednak o maksymalnej zmianie zadecyduje wyłącznie ten mecz.
- Gracze, którzy dotychczas nie rozegrali gier rankingowych w tym odcinku, będą musieli wziąć udział w 5 meczach rozstawiających, by zdobyć początkową rangę. Zdobycie rangi Promienisty będzie o wiele bardziej wymagające. Teraz przed awansowaniem do niej musicie osiągnąć odpowiedni poziom OR. Wymagane wartości OR będą zależeć od regionu – całkowitej liczby graczy i rozłożenia OR.
- Regionalne wymagania dotyczące rangi Promienisty:
- – LATAM oraz KR: 100 pkt. OR,
- – BR: 200 pkt. OR,
- – NA oraz APAC: 300 pkt. OR,
- – EU: 400 pkt. OR.
- Zaraz po wydaniu tego patcha internetowy ranking zostanie tymczasowo wyłączony na potrzeby konserwacji – powinien być dostępny ponownie w ciągu 24-48 godzin.
- W niedalekiej przyszłości ograniczymy średnią łączną liczbę punktów OR za zwycięstwo/porazkę o 5.
– Ma to na celu ograniczenie sytuacji, w której ranga gracza przewyższa jego MMR i prowadzi do gier z rozbieżnymi ocenami rankingowymi oraz zwiększenia różnic między wyświetlaną rangą a MMR. Te drobne zmiany matematyczne będą częstsze, ponieważ staramy się znaleźć odpowiednią równowagę dla OR na podstawie problemów, jakie dostrzegamy wśród społeczności.
- Po wprowadzeniu tego patcha zmienimy działanie degradacji graczy, by spadek rozpoczynał się od 70 pkt. OR (poprzednio było to 80 pkt. OR).
- Rangi nie będą już wyświetlane na ekranie wyboru agenta ani w grze. Będą jednak nadal widoczne na ekranie końca gry.
- Osoby z niższą rangę mogą teraz dołączyć do kolejki z większą liczbą znajomych i współgraczy.
[JAKOŚĆ ROZGRYWKI]
- Dodaliśmy taktyczne komendy.
- – W ramach poprawy koordynacji drużyny i dzielenia się informacjami rozbudowaliśmy niektóre z automatycznie odgrywanych kwestii wypowiadanych przez agentów w trakcie rundy.
- – Teksty wypowiadane przez postać, takie jak „Widzę Spike’a” czy „Widzę wrogów”, zawierać będą także informacje dotyczące „superregionu” mapy (np. „Widzę Spike’a na C” albo „Widzę wrogów na B”).
- Oprócz tego dodaliśmy opcję wyświetlania taktycznych komend w oknie czatu.
- – Możliwość zmiany tego ustawienia dostępna jest w opcjach w zakładce „Dostępność”. Włączenie tej opcji sprawi, że komendy taktyczne zostaną także wyświetlone na czacie. Linie tekstowe są zmodyfikowane, by w lepszy sposób pokazać, kto je wypowiedział. Przykładowo: kiedy Sova powie „Widzę wroga na B”, na czacie wyświetlona zostanie informacja w stylu „Sova zauważył WROGA na B”.
Komendy taktyczne – FAQ:
– Komendy taktyczne nie zostaną włączone w trybach.
– Komendy taktyczne można wyłączyć.
– Wyciszanie komend taktycznych przez VOIP można wyłączyć.
– Wyświetlanie komend taktycznych na czacie można włączyć.
– Zwiększono liczbę klatek klienta średnio o 3% na sprzęcie średniej i wyższej klasy w grach 10-osobowych poprzez optymalizację zarządzania ekwipunkiem.
[NAPRAWIONE BŁĘDY]
- Naprawiono błąd, w wyniku którego serwer gry niestandardowej wpadał w nieskończoną pętlę.
- Naprawiono reakcję Kuli Duszy Reyny podczas jej aktywacji w sytuacji asystowania przy zabójstwie postaci innych niż gracze.
- Naprawiono licznik trwania Kuli Duszy Reyny, który nie pokazywał faktycznego czasu jej trwania.
- Naprawiono błędy powstające w momencie, gdy Omen teleportował się swoim Krokiem w Mrok na wąskie obszary ograniczone ścianami Sage, a następnie był wpychany w te ściany.
- Naprawiono niedziałające wskaźniki aktywnego ulta dla następujących postaci: Killjoy, Cypher, Brimstone, Sage, Breach, Jett i Viper.