Respawn.pl

Fortnite – Stan prac nad kampanią Ratowanie Świata!

Autor: Marcin Skrętkowicz
Fortnite

Dziś spojrzymy na proces tworzenia gry i kilka funkcji, jakie aktualnie są rozwijane lub opracowywane dla kampanii Ratowanie Świata w Fortnite.

Zgłaszanie graczy

W kampanię Ratowanie Świata świetnie grać z innymi, lecz wystarczy paru wichrzycieli, by zepsuć przyjemność pozostałym. Ostatnio wprowadzona została wersję 1.0 funkcji zgłaszania graczy, która umożliwia świadome zgłaszanie nieodpowiednich zachowań.

Od jakiegoś czasu do producentów napływają raporty zgłoszonych graczy. Niestety jest ich tyle, że producent wprowadzi odpowiednie udogodnienie – gdy ktoś z studia Epic Games podejmie kroki przeciwko zgłoszonemu graczowi to my otrzymamy stosowne powiadomienie w grze (ten system zostanie wprowadzony w przyszłym tygodniu). Oczywiście, nie każde zgłoszenie skończy się karą, a system zgłoszeń skierowany jest głownie w stronę recydywistów. Pierwszą karą będzie ostrzeżenie, a w późniejszym czasie wykluczenia z gry, aż po wykluczenie na stałe.

Dolina Samowitości

Na to chyba wszyscy czekają.. wkrótce rozpocznie się kampania w Dolinie Samowitości, która wprowadzi nowy obszar.

Pierwszy akt nowej kampanii wydany zostanie niedługo po wypuszczeniu wersji 5.0. Kampania Doliny Samowitości zabierze nas w podróż przez pustynne części świata Fortnite, pełne nowych i wyjątkowych miejsc do zbadania.

Jej fabuła odpowie na wiele pytań – czy dr Vinderman był bohaterem, czy złoczyńcą? Co się z nim stało? Kim jest „prawdziwa Ray” i gdzie przebywa? Czym tak naprawdę jest Burza i skąd się wzięła? W kampanii zobaczymy też Larsa i jego zespół Wätę Staløwą, a także Dennisa, Penny i całą resztę – a także dobrze wam znane miejsca i przeciwników!

Bohaterowie i schematy

Badania i werbunek z poziomu Księgi Kolekcji

Do Księgi Kolekcji dodane zostanie rozszerzenie, które umożliwi zdobywanie określonych bohaterów i schematów bezpośrednio w grze.

Upatrzyliście sobie określonego Budowniczego? Teraz można zrekrutować go przy użyciu fluksu oraz podręczników szkoleniowych dzięki nowej opcji menu w odpowiadającym mu polu Księgi Kolekcji. Będą wyjątki (np. bronie Fundatorów i przedmioty okolicznościowe), ale większość bohaterów i schematów broni oraz pułapek ma być dostępna, bez względu na to, czy posiadacie już dany przedmiot, czy nie. Po prostu otrzymacie nowy egzemplarz danego przedmiotu na 1 poziomie, a schematy będą pojawiały się z losowym zestawem poprawnych profitów. Podobno ta funkcja zostanie udostępniona w wersji 4.5.

Usuwanie przedmiotów z Księgi Kolekcji

W aktualizacji 4.5 planowany jest pewien mechanizm, który umożliwi usuwanie przedmiotów z Księgi Kolekcji. Aby ograniczyć nadmierne wykorzystywanie tej funkcji, usunięcie będzie każdorazowo kosztować 20 V-dolców. Kiedy przedmiot zostanie usunięty z Księgi Kolekcji, znikną również PD, które zapewniał. Nie będzie to jednak powodować utraty poziomów czy nagród, które już zdobyliśmy. Będziemy po prostu musieli „dopłacić” brakujące PD, zanim Księga znów zacznie awansować. Przedmioty usunięte z Księgi będą odzyskiwane na dokładnie tym samym poziomie i z taką samą kofiguracją profitów, co wcześniej.

Sterowanie

Budowniczy Pro

Do kampanii Ratowania Świata w końcu zawita nowy wariant sterowania “Budowniczy Pro”. Ta funkcjonalność pojawi się w wersji 4.5!

Przypisania pod konkretne tryby

Wiele osób grających w oba tryby narzekało, że sterowanie jest współdzielone. Deweloperzy usłyszeli te narzekania i od wersji 4.5 będzie możliwość oddzielnego ustawiania klawiatury dla kampanii Ratowanie Świata i trybu Battle Royale.

Różnorodność misji i przeciwników

W ciągu kilku następnych miesięcy możemy się spodziewać co najmniej dwóch zupełnie nowych rodzajów wrogów. Już wkrótce w grze pojawi się potężniejszy wariant osłaniacza, a także jego nowy kumpel, Porażacz.

Hordobicie

Hordobicie powraca w wersji 5.0!

Czym jest Hordobicie?

To tryb skupiony na szybkim rozpoczęciu walki – trafiacie na mapę z gotową bazą i stawiacie czoła falom wrogów, mając niewiele czasu na stworzenie broni, wzniesienie umocnień i rozstawienie pułapek. Tryb Hordobicia będzie główną atrakcją wersji 5.0, a także podstawowym źródłem talonów okolicznościowych.

Przerobiony system postępów

Pola Hordy będą odblokowywane na podstawie zarówno postępów w kampanii, jak i zaliczania poprzednich stopni Hordobicia. Pozwoli nam to na taką walkę z Hordą, która będzie dopasowana do naszego poziomu, a także na przejście na wyższe poziomy wyzwań bez konieczności kontynuowania gry w ramach kampanii.

Przerobiony system walki

Przejście kompletu 10 fal wymagało zainwestowania sporej ilości czasu. Z tego względu programistom zależało na skróceniu fal i zmniejszeniu ich ilości. Sama mapa Hordy również przejdzie lifting; pojawi się w niej nowy obszar pustynny, a cztery bazy będą bliżej siebie.

Minibossowie

Tym razem zostaną wykorzystani mini-bossowie – będą się oni pojawiać losowo podczas starć na wyższych poziomach trudności. Ponadto zredukowana zostanie ogólną losowość fal tak, byśmy byli lepiej przygotowani na następną.

Nowe nagrody

W grze pojawią się lepsze nagrody i będzie ich więcej, niż poprzednio. Będą zawierały złoto, talony okolicznościowe oraz materiały niezbędne do profitów.