Respawn.pl

Mapy z warsztatu wracają do gry – Aktualizacja CS2 02/11/2023

Autor: Marcin Kapusta
Aktualizacja CS2

Pod osłoną nocy Valve wypuściło duży update do Counter-Strike’a 2, który zawiera mnóstwo zmian. Gracze mogą już otwierać szampany, ponieważ aktualizacja przywraca utęsknione mapy z warsztatu! 

Mapy warsztatowe wracają

Wielu graczy czekało na ten moment. Valve w swojej trzygigabajtowej aktualizacji w końcu wprowadziło do Counter-Strike’a 2 mapy z warsztat. Ponadto serwery społeczności będą mogły hostować mapy warsztatowe. Poszerza to opcje m.in. o stworzenie dedykowanych serwerów do nauki granatów na podstawie map poradnikowych z warsztatu. Ponadto deweloperzy wprowadzili nowe komendy ułatwiające prowadzenie serwerów oraz naprawili kilka błędów w rozgrywce. Drobne korekty teksturowe wprowadzono na Inferno.

[WARSZTAT] 

  • Włączono przesyłanie map CS2 do warsztatu.
  • Serwisy społeczności mogą hostować mapy warsztatowe.
  • Dodano funkcje chropowatości i metaliczności farby według koloru do wykończeń Solid Color, Spray-Paint i Hydrographic w edytorze przedmiotów.
  • Dodano opcję przełączania automatycznej korekcji kolorów PBR dla wszystkich typów naklejek w edytorze przedmiotów.
  • Różne aktualizacje systemu pomocy edytora przedmiotów, w tym komenda “mat_fullbright 10” do testowania automatycznej korekcji kolorów PBR.
  • Różne aktualizacje narzędzi warsztatowych.

[ROZGRYWKA]

  • Naprawiono błąd, który ignorował polecenia użytkownika w słabych warunkach sieciowych.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że broń strzelała szybciej niż zamierzono.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że klient pokazywał kilka strzałów dla jednego rzeczywistego strzału.
  • Naprawiono błąd, w którym gracze nie zachowywali broni między dodatkowymi rundami w dogrywce.
  • Naprawiono kilka błędów, w których upuszczona broń wypadała z przestrzeni rozgrywki (przyp. red. – poza mapę lub niewidzialne tekstury)
  • W trybie pierwszoosobowym martwi gracze będą teraz widzieć swoje ciało w miejscu śmieci z uwzględnieniem opóźnienia serwera.
  • Wdrożono zmianę, która powoduje, że wabiki współgrają estetycznie z dymem.
  • Granaty dymny mają teraz minimalny czas działania zapalnika, aby zapobiec przedwczesnej detonacji dymu w szczelinach.
  • Ataki nożem będą teraz traktować wrogów priorytetowo i będą trafiać członków drużyny tylko wtedy, gdy w zasięgu nie będzie żadnych wrogów.
  • Ataki nożem nie przewidują już efektów obrażeń ani dźwięków.
  • Ataki nożem natychmiast po zmianie na nóż zawsze będzie zadawał pełną liczbę obrażeń.

[MAPY]

Inferno

  • Naprawiono przycinanie w  różnych obszarach.
  • Naprawiono różne mikroszczeliny pojawiające się na mapie.
  • Naprawiono znikające siatki w skyboxie.
  • Usunięto ptaki, które często były mylone z nadlatującymi granatami.

[SERWERY]

  • Dodano parametr “sv_maxuptimelimit”, aby zażądać wyłączenia serwera po określonej liczbie godzin pracy.
  • Obsługa parametru “sv_maxuptimelimit” w celu losowego wybierania limitu czasu działania na instancję w zakresie np. parametr wiersza “sv_maxuptimelimit 48-72” zażąda od instancji serwera gry samoczynnego wyłączenia w ciągu 48 – 72 godzin poprzez wydanie polecenia “sv_shutdown” na serwerze gry.
  • Dodano zapisy dziennika uruchamiania serwera gry.
  • Serwery będą teraz wyświetlać na czasie globalne wiadomości, gdy gracze potwierdzą otrzymanie nowo zdobytych przedmiotów podczas połączenia z serwerem.
  • Naprawiono błąd pokazujący 100% utratę pakietów natychmiast po połączeniu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ping mógł być bardziej zaniżony niż wynik rzeczywistej ilości pingu.

[INNE]

  • Poprawiono renderowanie naklejek.
  • Dodano ilość zwycięstw i potrzebne zwycięstwa do kafelków mapy w menu trybu rywalizacji .
  • Naprawiono różne błędy skinów i naklejek.
  • Naprawiono różne drobne błędy interfejsu HUD.
  • Naprawiono różne błędy interfejsu podglądania przedmiotów.
  • Naprawiono błąd skina na nogach agenta ‘Trapper Aggressor’.
  • Poprawiono wydajność animacji graczy na kliencie i serwerze.
  • Zmieniono kanister granatu dymnego na materiał chromowany.
  • Opcja ‘Zwiększ kontrast gracza” nie ma już zastosowania do martwych graczy.
  • Dostosowano wartość progową głosu mikrofonu.

Kliknij, by przejść do listy wszystkich poprzednich aktualizacji.