Respawn.pl

Mirage zastępuje Dusta w becie CS2 – Aktualizacja Counter-Strike 2 – 07/6/2023

Autor: Maks Bartosik
Aktualizacja CS2

Wczoraj w nocy pojawiła się aktualizacja Counter-Strike 2, która wprowadziła wiele zmian. Najważniejszą wydaje się być zamiana mapy dostępnej w testach z Dusta II na Mirage!

Wtorkowa aktualizacja Counter-Strike 2 do najmniejszych nie należy. Valve skupiło się na zmianach w wersji beta nowej wersji CS, dodając kilka nowości i naprawiając niektóre błędy. O części zmian pisaliśmy już wczoraj i ich dokładny opis znajdziecie tutaj.

[ MAPY ]

  • Mirage zastąpił Dust II na oficjalnych serwerach Counter-Strike 2 Limited Test Matchmaking.

[ NARZĘDZIA WARSZTATOWE ]

  • Przedstawiamy narzędzia warsztatowe Counter-Strike 2, które można włączyć i pobrać z menu ustawień w grze — te narzędzia pozwolą współtwórcom społeczności tworzyć wykończenia broni, naklejki i mapy.
  • Uwaga: Warsztat społeczności Steam nie obsługuje jeszcze przesyłania map CS2.
  • Edytor poziomów (Hammer) wykorzystuje teraz akcelerowane przez GPU raytracing zarówno do podglądu, jak i pieczenia oświetlenia dla map CS2. To znacznie przyspiesza czas kompilacji, ale w rezultacie, aby Hammer był w pełni funkcjonalny, wymagany jest procesor graficzny obsługujący ray tracing.
  • Minimalne specyfikacje procesora graficznego Hammer: Nvidia 2060Ti 6 GB (zalecane 2080Ti+) AMD 6600XT (zalecane 6800XT+)

[ BROŃ ]

  • Zmieniono wyposażenie gracza:
    • Gracze mają od teraz miejsce na 1 pistolet startowy, 4 pozostałe pistolety, 5 broni pośrednich (wcześniej pistolety maszynowe i broń ciężka) oraz 5 karabinów dla każdej drużyny.
    • Przypiszcie dowolną (odpowiednią dla drużyny) broń do dowolnego miejsca w swojej kategorii.
    • Menu obsługuje przeciąganie i upuszczanie oraz zostało zaprojektowane tak, by mieściło się na jednym ekranie.

      CZYTAJ TAKŻE: NOWY SYSTEM WYPOSAŻENIA W CS2!

  • Przeobrażono interfejs menu zakupów w grze:
    • Menu kołowe zostało zastąpione siatką pokazującą wszystkie opcje zakupu jednocześnie.
    • Wyposażenie kupowane przez członków drużyny jest od teraz widoczne w menu zakupów.
    • Okno „statystyk” broni zostało zastąpione prostymi i przystępnymi opisami.
    • Gracze mogą od teraz zwrócić dowolny przedmiot zakupiony w tej samej rundzie, który nie został użyty.
  • Istniejące przedmioty CS:GO na rynku społeczności Steam można obejrzeć w grze Counter-Strike 2.

[ SUB-TICK ]

  • Poruszanie się jest od teraz bardziej precyzyjne i mniej „śliskie” (poprawka na podstawie opinii graczy).
  • Zwolnienie klawiszy poruszania się od teraz poprawnie przekazuje czas, w którym to się stało.
  • W sytuacji, gdy trzech graczy się podsadza, ten na samej górze może od teraz strzelać.
  • Dostrojono czas odzyskiwania kontroli celowania po zostaniu trafionym bez pancerza, by był niezależny od opóźnienia po stronie klienta.
  • Dostrojono efekt wstrząsu po zostaniu postrzelonym bez pancerza, by był zarówno niezależny od opóźnienia, jak i zsynchronizowany z wszelkimi innymi efektami wystrzału w kliencie.

[ WOLUMETRYCZNY DYM ]

  • Ulepszono oświetlenie/generowanie obrazu w sytuacji, gdy dym zakrywa wiele wyraźnie oświetlonych regionów.
  • Skrócono czas rozwiania dymu przez eksplozję granatu zaczepnego.
  • Strzelby tworzą teraz większe dziury w dymie.

[ ANIMACJE ]

  • Dostosowano sprawdzanie modelu broni trzymanego w rękach w grze, by usunąć nierówną/skokową animację.
  • Kilka poprawek modelu widoku i animacji mieszania.
  • Poprawiono animację poruszania się.
  • Wyskok oraz zeskok z krawędzi są od teraz traktowane jako dwa różne działania, by umożliwić osobną animację ruchu.

[ DŹWIĘK ]

  • Dźwięki własnych kroków gracza są od teraz przewidywane po stronie klienta, by zapewnić odtwarzanie ich niezależnie od opóźnienia.

[ RENDEROWANIE ]

  • Poprawiona wydajność i responsywność w trybie okienkowym i pełnoekranowym.
  • Naprawiono wiele błędów i artefaktów związanych z renderowaniem.

[ WPROWADZANIE DANYCH ]

  • Naprawiono błąd powodujący trwałe zaprzestanie działania danego klawisza, gdy przypisano do niego wiele poleceń. Tym samym przywrócono działanie wielu przypisań do jednego klawisza naraz z wyjątkiem tych umożliwiających jednoczesny skok i rzut granatem (jumpthrow).
  • Powracają wielokrotne wiązania, z wyjątkiem wiązania z wyskokiem (które są teraz zręczną częścią CS).
  • Polecenia przypisane do kółka myszy będą od teraz wykonywane konsekwentnie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że polecenie przypisane do danego klawisza było wykonywane nieprawidłowo po przejęciu kontroli nad botem w trybie treningu.
  • Sprawdzanie modelu broni trzymanego w rękach jest od teraz przewidywane po stronie klienta, by usprawnić czas reakcji.

[ VAC ]

Od teraz VAC natychmiastowo zablokuje wykrytego oszusta i taktownie zakończy mecz po zakończeniu rundy (chyba że jest to ostatnia runda i oszust przegra).

  • Taki mecz nie wpłynie na rangę uczestników.
  • Gracze, którzy nie byli w poczekalni razem z oszustem zablokowanym przez VAC, otrzymają PD za udział w meczu.

Więcej informacji o Counter-Strike 2 znajdziecie w naszej specjalnej zakładce