Wczoraj w nocy pojawiła się aktualizacja Counter-Strike 2, która wprowadziła wiele zmian. Najważniejszą wydaje się być zamiana mapy dostępnej w testach z Dusta II na Mirage!
Wtorkowa aktualizacja Counter-Strike 2 do najmniejszych nie należy. Valve skupiło się na zmianach w wersji beta nowej wersji CS, dodając kilka nowości i naprawiając niektóre błędy. O części zmian pisaliśmy już wczoraj i ich dokładny opis znajdziecie tutaj.
[ MAPY ]
- Mirage zastąpił Dust II na oficjalnych serwerach Counter-Strike 2 Limited Test Matchmaking.
[ NARZĘDZIA WARSZTATOWE ]
- Przedstawiamy narzędzia warsztatowe Counter-Strike 2, które można włączyć i pobrać z menu ustawień w grze — te narzędzia pozwolą współtwórcom społeczności tworzyć wykończenia broni, naklejki i mapy.
- Uwaga: Warsztat społeczności Steam nie obsługuje jeszcze przesyłania map CS2.
- Edytor poziomów (Hammer) wykorzystuje teraz akcelerowane przez GPU raytracing zarówno do podglądu, jak i pieczenia oświetlenia dla map CS2. To znacznie przyspiesza czas kompilacji, ale w rezultacie, aby Hammer był w pełni funkcjonalny, wymagany jest procesor graficzny obsługujący ray tracing.
- Minimalne specyfikacje procesora graficznego Hammer: Nvidia 2060Ti 6 GB (zalecane 2080Ti+) AMD 6600XT (zalecane 6800XT+)
[ BROŃ ]
- Zmieniono wyposażenie gracza:
- Gracze mają od teraz miejsce na 1 pistolet startowy, 4 pozostałe pistolety, 5 broni pośrednich (wcześniej pistolety maszynowe i broń ciężka) oraz 5 karabinów dla każdej drużyny.
- Przypiszcie dowolną (odpowiednią dla drużyny) broń do dowolnego miejsca w swojej kategorii.
- Menu obsługuje przeciąganie i upuszczanie oraz zostało zaprojektowane tak, by mieściło się na jednym ekranie.
CZYTAJ TAKŻE: NOWY SYSTEM WYPOSAŻENIA W CS2!
- Przeobrażono interfejs menu zakupów w grze:
- Menu kołowe zostało zastąpione siatką pokazującą wszystkie opcje zakupu jednocześnie.
- Wyposażenie kupowane przez członków drużyny jest od teraz widoczne w menu zakupów.
- Okno „statystyk” broni zostało zastąpione prostymi i przystępnymi opisami.
- Gracze mogą od teraz zwrócić dowolny przedmiot zakupiony w tej samej rundzie, który nie został użyty.
- Istniejące przedmioty CS:GO na rynku społeczności Steam można obejrzeć w grze Counter-Strike 2.
[ SUB-TICK ]
- Poruszanie się jest od teraz bardziej precyzyjne i mniej „śliskie” (poprawka na podstawie opinii graczy).
- Zwolnienie klawiszy poruszania się od teraz poprawnie przekazuje czas, w którym to się stało.
- W sytuacji, gdy trzech graczy się podsadza, ten na samej górze może od teraz strzelać.
- Dostrojono czas odzyskiwania kontroli celowania po zostaniu trafionym bez pancerza, by był niezależny od opóźnienia po stronie klienta.
- Dostrojono efekt wstrząsu po zostaniu postrzelonym bez pancerza, by był zarówno niezależny od opóźnienia, jak i zsynchronizowany z wszelkimi innymi efektami wystrzału w kliencie.
[ WOLUMETRYCZNY DYM ]
- Ulepszono oświetlenie/generowanie obrazu w sytuacji, gdy dym zakrywa wiele wyraźnie oświetlonych regionów.
- Skrócono czas rozwiania dymu przez eksplozję granatu zaczepnego.
- Strzelby tworzą teraz większe dziury w dymie.
[ ANIMACJE ]
- Dostosowano sprawdzanie modelu broni trzymanego w rękach w grze, by usunąć nierówną/skokową animację.
- Kilka poprawek modelu widoku i animacji mieszania.
- Poprawiono animację poruszania się.
- Wyskok oraz zeskok z krawędzi są od teraz traktowane jako dwa różne działania, by umożliwić osobną animację ruchu.
[ DŹWIĘK ]
- Dźwięki własnych kroków gracza są od teraz przewidywane po stronie klienta, by zapewnić odtwarzanie ich niezależnie od opóźnienia.
[ RENDEROWANIE ]
- Poprawiona wydajność i responsywność w trybie okienkowym i pełnoekranowym.
- Naprawiono wiele błędów i artefaktów związanych z renderowaniem.
[ WPROWADZANIE DANYCH ]
- Naprawiono błąd powodujący trwałe zaprzestanie działania danego klawisza, gdy przypisano do niego wiele poleceń. Tym samym przywrócono działanie wielu przypisań do jednego klawisza naraz z wyjątkiem tych umożliwiających jednoczesny skok i rzut granatem (jumpthrow).
- Powracają wielokrotne wiązania, z wyjątkiem wiązania z wyskokiem (które są teraz zręczną częścią CS).
- Polecenia przypisane do kółka myszy będą od teraz wykonywane konsekwentnie.
- Naprawiono błąd powodujący, że polecenie przypisane do danego klawisza było wykonywane nieprawidłowo po przejęciu kontroli nad botem w trybie treningu.
- Sprawdzanie modelu broni trzymanego w rękach jest od teraz przewidywane po stronie klienta, by usprawnić czas reakcji.
[ VAC ]
Od teraz VAC natychmiastowo zablokuje wykrytego oszusta i taktownie zakończy mecz po zakończeniu rundy (chyba że jest to ostatnia runda i oszust przegra).
- Taki mecz nie wpłynie na rangę uczestników.
- Gracze, którzy nie byli w poczekalni razem z oszustem zablokowanym przez VAC, otrzymają PD za udział w meczu.
Więcej informacji o Counter-Strike 2 znajdziecie w naszej specjalnej zakładce