Respawn.pl

NaToSaphiX kończy z CS-em

Autor: Krzysztof Sarna
NaToSaphiX

Trwająca szufla na scenie Counter-Strike’a nie tylko przynosi transfery zawodników pomiędzy organizacjami. Mające aktualnie miejsce okienko transferowe to również zakończenia karier. Prawie dziesięcioletnia kariera jest już zakończona. Niels Christian “NaToSaphiX” Sillassen zdecydował o odwieszeniu myszki na kołek.

NaToSaphiX kończy z profesjonalnym CS-em po prawie dziesięciu latach

Początki profesjonalnej kariery Duńczyka w profesjonalnym Counter-Strike’u sięgają 5 października 2014 roku. Jego pierwszym zespołem było stfuNerd. Gracz ten grał w sumie czternastu drużynach i największą sławę przyniósł mu okres gry w Sprout oraz Heroic. Ostatnie lata natomiast przyniosły mu niejako status czeladnika. Do tej pory natomiast Sillassen był częścią Ambush, a swoje ostatnie spotkanie rozegrał 8 listopada (miniona środa) w ramach 46. sezonu ESL Challenger. Wraz ze swoimi kolegami musiał uznać wyższość Movistar Riders. Organizacja z Hiszpanii wygrała 2:0. 

CZYTAJ TAKŻE: Lionel Messi inwestuje w organizację esportową!

Ambicje 27-latka z pewnością były większe, natomiast fakty są takie, że trudno mówić w przypadku jego kariery o pokaźnych sukcesach na skalę światową. Owszem, niejeden zawodnik chciałbym wygrać letnie ESL Mistrzostwo Niemiec w 2018 roku, cs_summit 5 oraz Eden Arena: Malta Vibes – Week 1. Jeśli jednak mówimy o zawodach najwyższej rangi, to gracz ze Skandynawii nie odniósł powodzenia. Co by jednak nie mówić, zajął on 5-6. miejsce takich wydarzeń jak IEM Chicago 2019 czy dwunastego sezonu ESL Pro League, ale mowy o półfinale nie ma. 

Nowa droga

Zakończenie profesjonalnej kariery w CS-ie w przypadku NaToSaphiXa nie będzie wiązać się z okresem bezczynności. Były już zawodnik skupi się aktualnie na tworzeniu treści, co w ostatnim czasie stało się dla niego pozytywnym doświadczeniem. – To odświeżające robić coś, co wciąż przypomina Counter-Strike’a, ale bez stresu i presji bycia profesjonalnym graczem. Bycie twórcą treści tuż po wydaniu wersji beta CS2 i “pełnej wersji” oznacza, że mogłem podkreślić kilka negatywów nowej gry, co, mam nadzieję, może przyspieszyć proces tworzenia gry tak doskonałej, jak to tylko możliwe – powiedział w rozmowie z HLTV Duńczyk.