Niestety plotki dotyczące 64 tickrate okazały się prawdą, a Valve aktualnie znajduje się w ogniu krytyki. Wszystko przez obiecanki, jakich deweloperzy nie spełnili w Counter-Strike 2.
64 tickrate nadal w Counter-Strike 2
Counter-Strike 2 doczekał się pierwszej bolesnej prawdy, która z pewnością wielu graczom będzie bardzo przeszkadzać. Jednym z największych zarzutów wobec poprzednika był 64-tickrate, który miał zniknąć z nowej wersji. Niestety tak nie stało, a najnowsze informacje mówią wprost – Valve zawiodło i nie wiemy, czy ma zamiar to zmienić.
Bolesna prawda ujrzała światło dzienne po tym, jak FACEIT otworzył pierwszy HUB do gry w Counter-Strike 2, gdzie gracze zauważyli wyraźniejsze strzelanie. To od razu wzbudziło zdziwienie, które niestety odkryło bolesną prawdę o nowej wersji najpopularniejszego FPS’a na świecie.
Sprawa nabrała konkretnego rozpędu, bowiem według założyciela SteamDB, najprawdopodobniej Valve zakodowało tickrate 64 w pliku binarnym klienta, co powoduje że pliki serwera nie są w stanie zmienić doświadczeń po stronie gracza. Ten zabieg miał zostać dokonany dzięki usunięciu funkcji GetTickInterval, przez co tickrate 128 na ten moment tak naprawdę nie jest dostępny.
Seems like CS2 hardcoded the tickrate in the client binary, so even if server binary is patched (they got rid of GetTickInterval function which made this easy), it shouldn’t matter.
Valve should be improving stuff that is subpar, rather than bruteforcing it with 128 tick.
— Pavel Djundik (@thexpaw) September 14, 2023
Co dalej z FACEIT?
Wszystko zmieniło się na dobre 14 września, kiedy to Valve usunęło w aktualizacji komendy cl_updaterate, cl_interp i cl_interp_ratio, które pomagały w poprawieniu jakości działania gry i połączenia sieciowego. Jeżeli zginęliście w Counter-Strike 2, kiedy znajdowaliście się już za ścianą , to nie ma czym się martwić, jest to wina gry i jej opóźnień.
Na ten moment niestety nie wiemy, dlaczego Valve zdecydowało się na takich ruch i czy faktycznie nowy system tickrate trafi do Counter-Strike 2. Co ciekawe do ostatnich zmian nie odniosła się także największa zewnętrzna platforma do gry w CS’a, czyli FACEIT.