Respawn.pl

Valve wymusza grę w Counter-Strike 2 na tickrate 64!

Autor: Michał Maćkowski
Counter-Strike 2 grafika promująca, update CS2

Niestety plotki dotyczące 64 tickrate okazały się prawdą, a Valve aktualnie znajduje się w ogniu krytyki. Wszystko przez obiecanki, jakich deweloperzy nie spełnili w Counter-Strike 2.

64 tickrate nadal w Counter-Strike 2

Counter-Strike 2 doczekał się pierwszej bolesnej prawdy, która z pewnością wielu graczom będzie bardzo przeszkadzać. Jednym z największych zarzutów wobec poprzednika był 64-tickrate, który miał zniknąć z nowej wersji. Niestety tak nie stało, a najnowsze informacje mówią wprost – Valve zawiodło i nie wiemy, czy ma zamiar to zmienić.

Bolesna prawda ujrzała światło dzienne po tym, jak FACEIT otworzył pierwszy HUB do gry w Counter-Strike 2, gdzie gracze zauważyli wyraźniejsze strzelanie. To od razu wzbudziło zdziwienie, które niestety odkryło bolesną prawdę o nowej wersji najpopularniejszego FPS’a na świecie.

Sprawa nabrała konkretnego rozpędu, bowiem według założyciela SteamDB, najprawdopodobniej Valve zakodowało tickrate 64 w pliku binarnym klienta, co powoduje że pliki serwera nie są w stanie zmienić doświadczeń po stronie gracza. Ten zabieg miał zostać dokonany dzięki usunięciu funkcji GetTickInterval, przez co tickrate 128 na ten moment tak naprawdę nie jest dostępny.

Co dalej z FACEIT? 

Wszystko zmieniło się na dobre 14 września, kiedy to Valve usunęło w aktualizacji komendy cl_updateratecl_interp i cl_interp_ratio, które pomagały w poprawieniu jakości działania gry i połączenia sieciowego. Jeżeli zginęliście w Counter-Strike 2, kiedy znajdowaliście się już za ścianą , to nie ma czym się martwić, jest to wina gry i jej opóźnień.

Na ten moment niestety nie wiemy, dlaczego Valve zdecydowało się na takich ruch i czy faktycznie nowy system tickrate trafi do Counter-Strike 2. Co ciekawe do ostatnich zmian nie odniosła się także największa zewnętrzna platforma do gry w CS’a, czyli FACEIT.