Respawn.pl

Virtus.Pro odpadło z PGL Major przez crash CS2?

Autor: Maks Bartosik
Jame PGL Major

Wczoraj na PGL Major Copenhagen 2024 miała miejsce nieprzyjemna sytuacja w meczu pomiędzy Virtus.Pro i G2. Najprawdopodobniej zadecydowała ona o odpadnięciu Virtus.Pro z Majora!

Trwa druga mapa meczu decydującego o awansie do play-offów PGL Major Copenhagen 2024 pomiędzy Virtus.Pro i G2, jest wynik 11:11. Virtus.pro podłożyło bombę i w sytuacji 4vs4 bronią bombsite’u B przed odbijającymi antyterrorystami. Jame nie trafia strzału w kościele i rotuje za trójki. Nagle jednak widzimy, że Rosjanin nie rusza myszką i stoi na otwartej przestrzeni, co wykorzystują rywale, którzy najpierw eliminują go, a potem pozostałych zawodników Virtus.Pro. Okazuje się, że Jame’owi scrashowało CS2. W takim momencie…

Virtus.Pro mogło wygrać tę rundę…

Runda wpada na konto G2 i to oni mają punkt mapowy na Inferno, który wygrywają i wyrównują w serii. Jak się okazuje po meczu, HooXi tuż przed sytuacją z Jame kazał sejwować bronie, ale gdyby zdobyli jednego fraga to mogą próbować odbijać bombsite. A co się stało później to wszyscy doskonale wiemy.

CS2 przeciwko Virtus.Pro na PGL Major

Trzecia mapa, Anubis, totalnie nie idzie po myśli VP. Rosjanie wydają się być przybici sytuacją z Inferno, a na domiar złego przytrafia im się kolejne niefortunne zdarzenie. FL1T w sytuacji 1VS2 na bombsite A próbował wskoczyć na heaven, jednak przez zepsute tekstury nie udało mu się tu. Rywale szybko go przez to namierzyli i runda wpadła na konto G2. Finalnie na konto G2 wpadło też całe spotkanie, a zawodnicy Virtus.Pro musieli pogodzić się z odpadnięciem z PGL Major Copenhagen 2024.

Po meczu głos zabrał kapitan rosyjskiej formacji, główny poszkodowany w tej sytuacji – Jame. Rosjanin postanowił nie zrzucać winy na grę i wprost przyznał, że za porażkę odpowiadają oni sami, bo takie występy jak na Anubisie nie powinny im się przytrafiać w tak ważnych meczach.

Sytuację skomentował także organizator turnieju – PGL. W komunikacie możemy przeczytać, że sytuacja która przytrafiła się Jame’owi spowodowana była przez crash sterowników NVIDIA, co w efekcie spowodowało crash całej gry.