Respawn.pl

Jak wygląda różnica FPS-ów w CS:GO pomiędzy 2012 a 2021 rokiem?

Autor: Krzysztof Sarna

Klatki na sekundę to wciąż problem wielu, ale to wielu graczy. Nieustannie przecież spotykamy się z wyszukiwanymi frazami w przeglądarce pokroju “jak zwiększyć ilość FPS w CS:GO”. Nie chodzi tu tylko o tytuł od Valve, ale także i o inne tytuły. Jeden z popularnych YouTuberów postanowił sprawdzić, jak prezentuje się różnica w klatkach na sekundę od 2012 roku, a więc roku, kiedy premierę miała właśnie jedna z najpopularniejszych aktualnie strzelanek na świecie.

Najprostszym sposobem rzecz jasna na zbyt niskie FPS-y jest modernizacja sprzętu, czy też pokuszenie się o nowy. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że nie każdy może sobie na to pozwolić. Tym razem nie będziemy opowiadać o tym, jak zwiększyć płynność gry, a jak ta zmieniła się na przestrzeni lat. Niezaprzeczalnie wraz z każdym rokiem ta trochę spada, ponieważ do tytułu siłą rzeczy nieliczne, bo nieliczne, ale pojawiają się nowe aktualizacje. A przez te dziewięć lat modyfikacji było naprawdę wiele.

Popularny twórca 3kliksphilip pochodzący z Wielkiej Brytanii, którego kanał na YouTube zrzesza ponad milion subskrybentów dokładnie wczoraj dodał odcinek pod tytułem “HAS CS:GO got harder to run?”. Brytyjczyk testom poddał kilka map i zestawił chociażby Azteca z 2021 roku z Ancient z 2020 roku. Różnice są zauważalne, ale musimy mieć na uwadze takie rzeczy, jak standardy, tekstury i modele znacznie się zmieniły i najprawdopodobniej to właśnie te aspekty znacznie wpływają na zmianę FPS-ów. 

Pojawiła się również jedna z najpopularniejszych map, a więc Dust2. YouTuber postanowił podzielić to doświadczenie na dwa mniejsze. W pierwszym pojawił się test bez HUD-u, czy też broni. Ujrzeliśmy jednak różnicę na niskich, jak i wysokich ustawieniach. Średnio wynosi ona 95% klatek na sekundę, które były jeszcze w 2012 roku. Z kolei włącznie modelu broni przełożyło się na spadek o 1-2%, aczkolwiek autor filmu zaznacza, że modele rękawic gracza prezentują się aktualnie znacznie lepiej, aniżeli miało to miejsce w przeszłości. I rzeczywiście tak jest. Natomiast przy włączeniu HUD-u sprawa robi się nad wyraz ciekawa. Płynność spadła przy niskich ustawieniach, ponieważ mamy tu do czynienia z 89% klatek na sekundę z CS-em z 2012 roku. Z kolei przy wyższej rozdzielczości Counter-Strike: Global Offensive odzyskuje wydajność.

Warto zatem przytoczyć wnioski, które sam producent powyższego materiału wyciągnął. Na przestrzeni 9 lat CS:GO stało się bardziej wymagającą grą, ale to chyba wie zdecydowana większość społeczności. Dzieje się tak zresztą z większością gier. Tytuł od Valve poprawił się pod względem rozgrywki, a także grafiki.