Respawn.pl

Nowy system zapobiegający omijaniu AFK w New World. Surowsza kara za każdym kolejnym razem

Autor: Filip Woszczek

Właśnie upłynął tydzień od premiery najbardziej wyczekiwanego MMO ostatnich lat, czyli New World od Amazon Games. Nieustającym problemem są przepełnione serwery, które zmuszają graczy do omijania systemu AFK, zaś Amazon chce zapobiec takim sytuacjom. Tylko czy to dobra metoda?

Niesłabnące zainteresowanie grą powoduje niemałe kolejki w dołączeniu na serwery. Firma Amazon niespodziewanie wychodzi naprzeciw incydentowi z omijaniem systemu AFK, wprowadzając rozwiązanie mające zapobiec temu problemowi. Deweloperzy nie zdradzili jak dokładnie działa system, natomiast gra będzie wyrzucać do menu głównego osobę, która zostanie przez niego wykryta, a następnie stosować surowsze kary za każdym kolejnym razem. Społeczność zdążyła jednak przetestować już nowy system, natomiast czas, po którym gra wyrzuci nas do menu to 25 minut.

Zauważyliśmy wiele frustracji związanych z osobami, które mogą sztucznie pozostawać aktywne na serwerach, aby uniknąć automatycznego łagodzenia AFK wbudowanego w New World. Z pewnością zgadzamy się, że takie zachowanie jest nie do przyjęcia, zwłaszcza gdy są tłumy jednostek, które cierpliwie czekają na wejście do świata. Stworzyliśmy nowe rozwiązanie, które pomoże nam zidentyfikować i podjąć działania przeciwko graczom AFK w złej wierze.

 

Nie ujawnimy szczegółów działania rozwiązania, ale powiemy, że mamy całkowitą pewność, że gracze, którzy normalnie grają w New World, nie doświadczą żadnych problemów. Początkowo złapanie przez nasze rozwiązanie do wykrywania spowoduje szybkie wyrzucenie do głównego menu. Jeśli zachowanie będzie się powtarzać, nałożone zostaną bardziej surowe kary.

 

Ta metoda będzie wdrażana przez pewien czas, więc wyniki mogą nie pojawić się natychmiast, ale jest to coś, co chcemy wprowadzić online tak szybko, jak czujemy że będzie to komfortowe. – mówi community manager HardcoreHenry.

Jak można się domyśleć, zmiana spowodowała duże oburzenie społeczności. Przede wszystkim gracze sugerują, że to zbyt mała pojemność serwerów jest problemem, a nie sami AFKerzy. Pojawiały się także głosy o wprowadzeniu określonego czasu po wyjściu z serwera, by móc do niego wrócić ponownie, omijając kolejkę. Jednak nadal to deweloperzy powinni bardzo dobrze wiedzieć, jak radzić sobie z takimi problemami, a w tym przypadku gracze mają trochę racji.