Nowa skrzynka i kosa, skin do Zeusa i ponowne jego użycie i cienie smoke’ów – Aktualizacja CS2 07/02/2024

fot. Valve

Narzekaliśmy i przyznajemy to szczerze oraz otwarcie na działania Valve w kontekście do Counter-Strike’a. Jednakże wraz z pierwszą środą lutego 2024 roku deweloperzy zaszaleli i to naprawdę! Opublikowali oni w nocy olbrzymi update, ważący niespełna 9 GB. Najnowsza aktualizacja CS2 liczy dokładnie 79 zmian. Jest ich pełno, bo mówimy chociażby o nowej skrzynce, skinach do Zeusa czy ponownym strzelaniu z niego. 

Aktualizacja CS2 07/02/2024 – prawie 9 GB zmian!

Takiej aktualizacji nie było dawno. Valve w sumie dość długo nie publikowało konkretnych aktualizacji aż do 7 lutego 2024 roku. Zmian jest naprawdę wiele. Światło dzienne ujrzała nowa skrzynka, nowy nóż, do Zeusa można adaptować skiny, z Zeusa można ponownie strzelać. Na broń można już nakleić pięć naklejek. Generalnie to i tak nie wszystko, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie przeczytanie wszystkich zmian!

[WYŚCIG ZBROJEŃ]

  • Dodano Wyścig Zbrojeń do dostępnych trybów gry. 
  • Dodano mapy “Baggage” i “Shoots”. 

[WYKOŃCZENIA BRONI]

  • Wprowadzona została skrzynka Kilowatt, która zawiera 17 skórek broni zaprojektowanych przez społeczność oraz nóż Kukri z oryginalnymi wykończeniami jako rzadki przedmiot specjalny. 
  • Różnorodne poprawki błędów i ulepszenia.

[NAKLEJKI]

  • Kapsuła z naklejkami Ambush jest już dostępna w sprzedaży.
  • Dodano obsługę elastycznego umieszczania naklejek. Naklejki można teraz umieszczać w pozycjach określonych przez użytkownika i obracać po nałożeniu na broń. 
  • Wszystkie bronie obsługują teraz do pięciu naklejek. (Wcześniej maksymalnie były to 4 naklejki – przyp. red.)
  • Dodano funkcję powiększania podczas umieszczania naklejek, aby umożliwić bardziej precyzyjne nakładanie naklejek. 
  • Różnorodne poprawki błędów i ulepszenia.

[ZESTAWY MUZYCZNE]

  • Zestaw muzyczne NIGHTMODE jest teraz dostępny w sprzedaży w wersji standardowej i StatTrak.

[ZEUS]

  • Umożliwiono ponowne użycie Zeusa we wszystkich trybach gry po 30-sekundowym opóźnieniu ładowania.
  • Dodano obsługę nakładania naklejek i plakietek na Zeusa.
  • Dostosowano pozycję modelu pierwszoosobowego Zeusa.
  • Dodano ikonę  Zeusa do kart zabójstw i podsumowania zadanych obrażeniach po rundzie. 

[GRANAT DYMNY]

  • Granat dymny rzuca teraz cienie. 
  • Poprawiono renderowanie i animację granatu dymnego. 

[ROZGRYWKA]

  • Do menu zakupów dodano przycisk “Zwróć wszystko”.
  • Dodano ustawienie umożliwiające wyłączenie znaczników pocisków pierwszoosobowych. 
  • Tłumiki można teraz zawsze ponownie podłączyć, niezależnie od tego, czy ich odłączanie jest wyłączone, czy nie. 
  • Sygnały graczy nie są już dłużej blokowane przez niewidzialną geometrię.
  • Różnorodne korekty strzelania z sub-tick.
  • Naprawiono kilka przypadków, w których gracze mogli po cichu spaść z pionowych powierzchni. 
  • Poprawiona płynność przesuwania się po powierzchniach.
  • Naprawiono błąd powodujący niestabilność kolizji pomiędzy graczami.
  • Aby mieć pewność, że wyposażenie jest prawidłowe na początku meczów, zmiany nie są już dozwolone podczas wyszukiwania gry trybu Premier, Turniejowy lub Skrzydłowy. 

[DŹWIĘK]

  • Dodano opcję wyboru urządzenia wejściowego audio dla VOIP z menu ustawień audio. 
  • Dodano opcję zmiany progu mikrofonu (minimalnej głośności przed rozpoczęciem transmisji dźwięku) z menu opcji audio, a także pomiaru bieżącej głośności mikrofonu. 
  • Dodano opcję słuchania własnego mikrofonu z menu ustawień audio, aby usłyszeć jak brzmisz. 
  • Zastąpiono efekt dźwiękowy ognia M249.
  • Zastąpiono efekty dźwiękowe ładowania Zeusa, ładowania niedostępnego i stanu gotowości do ładowania.
  • Dalsze zmniejszenie efektów okluzji. 
  • Drobne poprawki w miksie.
  • Naprawiono błąd, przez który niektóre dźwięki skupiające się na graczy były postrzegane jako dochodzące nieco z tyłu gracza.

[SIEĆ]

  • W wielu przypadkach zmniejszono przewagę podglądacza. 
  • Stopień przewagi podglądacza w stanie ustalonym zostaje zmniejszony o 16 ms. 
  • Zmniejszono również częstotliwość sytuacji, które prowadzą do bardzo dużej przewagi podglądacza z powodu nadmiernej kolejki poleceń. 
  • Dodano polecenie konsoli cl_ticktiming, które drukuje raport z podziałem na różne źródła opóźnień. 
  • Dodano opcję buforowania aktualizacji serwera i poleceń użytkownika jednym lub większą liczbą pakietów. Można to wykorzystać do wygładzenia zacinania się spowodowanego utratą pakietów kosztem zwiększonego opóźnienia. 

[INTERFEJS UŻYTKOWNIKA]

  • Dodano obsługę oddzielnych menu głównego i ustawień mapy tła sprawdzającej elementy.
  • Dodano “Baggage” i “Warehouse” jako opcje do menu głównego i map tła inspekcji przedmiotów. 
  • Czat drużynowy w grze będzie teraz poprzedzany nazwą drużyny (np. [T] lub [CT]).
  • Dodano status “Przeciążenie XP”, który jest przyznawany graczom, którzy zdobyli wszystkie swoje normalne punkty doświadczenia w ciągu tygodnia (11 166 punktów doświadczenia) i osiągnęli zmniejszony przyrost XP. Status przeciążenia XP jest przypisany do nazw graczy na tablicy wyników, w menu głównym, powiadomieniach o śmierci itp. Stan przeciążenia XP jest przyznawany na minimum tydzień. Dodatkowe poziomu statusu przeciążenia PD można odblokować, zdobywając wszystkie normalne PD przez wiele kolejnych tygodni. 
  • Agenci z unikalnymi animacjami kibicowania na koniec meczu mają teraz także unikalne animacje porażki. Możesz wyłączyć odtwarzanie animacji porażek dla lokalnego gracza w ustawieniach.
  • Dodano więcej wyróżnień na koniec meczu. 

[RÓŻNE]

  • Dostosowano zakres ocen CS, które pozwalają na wspólne party w trybie dobierania graczy Premier.
  • Naprawiono przypadek, w którym myszy o wysokim DPI powodowały drżenie ruchu myszy. 
  • Dodano drobne ulepszenia animacji podczas odtwarzania demek. 

[MAPY]

Inferno

  • Naprawiono różne luki i dostosowano kolizję granatów, żeby ich odbicia były bardziej przewidywalne. 
  • Dostosowano mieszanie tekstur, aby poprawić widoczność gracza.

Ancient

  • Poprawiono kolizję granatów na ziemi w obszarze bombowym B, aby odbicia granatów były bardziej przewidywalne. 

Anubis

  • Poprawiono tekstury w dolnym tunelu.
  • Naprawiono kolizję na wszystkich filarach, aby gracze nie mogli już korzystać z pixelowego boosta.
  • Naprawiono kolizję, aby granat zaczepny nie wypadł poza mapę na szczycie konstrukcji na respawnie terrorystów. 
  • Naprawiono brakującą kolizję na schodach na ulicy, która umożliwiała wypadanie upuszczonej broni poza mapę.
  • Poprawiona widoczność przy respawnie antyterrorystów.
  • Naprawiono niewidzialnego półkę, która dawała boosta na bombsite B.
  • Naprawiono różnorodne luki w teksturach, mapie. 
  • Naprawiono brakującą kolizję na schodach w miejscu odrodzenia antyterrorystów, która umożliwiała wypadanie broni/bomby z mapy.
  • Naprawiono brakującą kolizję w Fontannie, która umożliwiała wypadnięcie broni/bomby z mapy.
  • Naprawiono niektóre drzwi, które nie generowały śladów po pociskach. 
  • Naprawiono problem z vis na ulicy.

Overpass

  • Naprawiono kolizję powodującą nieprzewidywalny ruch gracza.

Mirage

  • Dodano kolizję, aby zapobiec byciu bombie nieosiągalną.
  • Poprawiono niektóre kolizje, aby zapobiec przechodzeniu po półkach/pikselach.
  • Naprawiono blokowanie się gracza podczas otrzeliwania środkowej rampy, upraszczając geometrię podłogi i ściany.
  • Usunięto szczotkę do klipsa z apartamentów, aby poprawić ustawienie składów flashy.

Nuke

  • Zbudowano kolizję, aby zapobiec utknięciu bomby za beczkami.
  • Naprawiono znikającą siatkę. 
  • Naprawiono dynamiczne przycinanie cieni na postaciach  w Vendingu.
  • Poprawiono przycinanie otworów wentylacyjnych. 
  • Naprawiono wodę na bombiste, aby uzyskać lepsze odbicia przy niskich ustawieniach.
  • Naprawiono problem z vis na respawnie terrorystów. 
  • Naprawiono kolizję na rampie na bombiste B.
  • Naprawiono dziury w teksturach, na mapie. 

Vertigo

  • Naprawiono dziury w teksturach i inne drobne błędy związane z geometrią. 

Italy

  • Naprawiono niektóre kolizje, aby zapobiec utknięciu graczy w apartamencie.

Office

  • Naprawiono przypadek, w którym gracze mogli skakać po ścianie.
  • Naprawiono przypadek, w którym gracze mogli utknąć, jeśli kucali. 

Kliknij, by przejść do listy wszystkich poprzednich aktualizacji. 

Powiązane posty

Małe poprawki na Dust 2 i Inferno – Aktualizacja CS2 27/04/2024

Dust 2 zastępuje Overpassa – Aktualizacja CS2 26/04/2024

Anticheat? Operacja? Jeszcze nie teraz – Aktualizacja CS2 17/04/2024