David “LD” Gorman, Beyond The Summit: Jeśli będziesz chciał wcisnąć społeczności swój produkt bez odpowiedniego researchu, to porażka będzie nieunikniona

Fot. Redbull.com

Beyond The Summit, słynące z rozgrywek DOTA2, zadebiutowało na arenie CS:GO nieco ponad rok temu, gdy działacze postanowili zorganizować dość nietypowy na naszej scenie turniej – cs_summit. Po drugiej, bardzo udanej, edycji udało nam się porozmawiać z Davidem “LD” Gormanem – kierownikiem całego zamieszania, który sprawuje pieczę nad wszystkimi działaniami amerykańskiej firmy.

Czym się zajmujesz pomiędzy turniejami? Pracujesz nad jakimiś innymi projektami?

David “LD” Gorman, Beyond The Summit: Zarządzam Beyond The Summit. Oznacza to, że pracuję dosłownie nad wszystkim. Zatrudniam nowych pracowników, szkolę sztab, szukam sponsorów, planuję nowe eventy, dbam o kontakt ze społecznością, konfiguruję sprzęt potrzebny do produkcji. Generalnie robię wszystkiego po trochu.

Kto wyszedł z ideą stworzenia cs_summit? Była to decyzja podjęta bez większego zastanowienia czy mieliście jednak jakieś obawy przed zorganizowaniem waszego pierwszego turnieju w CS:GO?

cs_summit to był całkowicie mój pomysł! Oczywiście, nie musiałem się specjalnie zastanawiać nad tym ruchem. Jeśli chcemy zorganizować Summit, to istnieją tylko dwa kluczowe czynniki, na które zwracamy uwagę: musi być to gra, którą dobrze się ogląda, a zapraszani przez nas gracze i inne osobistości muszą być zabawni. CS:GO jest szczodrze obdarowane w obydwa kryteria, dlatego była to łatwa decyzja. Większy problem stanowiło znalezienie pasującej daty i przekonanie drużyn do udziału w turnieju, lecz ostatecznie udało nam się dopiąć swego.

Beyond The Summit słynie ze swoich turniejów na scenie DOTA2. Czy zbierane tam doświadczenie pomogło wam w organizacji rozgrywek CS:GO?

Oczywiście. cs_summit nie powstałoby, gdyby nie nasze doświadczenie z turniejów DOTY. Nie mielibyśmy wystarczającej siły przebicie jako marka, żeby przyciągnąć uwagę drużyn oraz komentatorów czy analityków. No i oczywiście nie posiadalibyśmy odpowiedniej wiedzy technicznej, dzięki której możemy przygotować świetny produkt dla społeczności CS:GO. Fani DOTY mogą śmiało powiedzieć, że nasze pierwsze zawody miały kilka świetnych momentów, ale nie obyło się bez wielu problemów. BTS [przyp. red. – Beyond The Summit] ma ogromny udział w społeczności DOTY, dlatego myślę, że fani byli bardziej skłonni, aby dawać nam kolejne szanse, ale nie jestem pewien czy społeczność CS:GO byłaby w stanie nam wybaczyć w takiej sytuacji.

Na co zwracacie największą uwagę chcąc stworzyć udany event?

Twoim głównym priorytetem musi być stworzenie eventu, który wykorzysta twoje mocne strony. BTS ma świetne relacje z graczami i talentem. Wiemy, jak rozbawić naszych fanów i świetnie sobie radzimy przy organizowaniu tak luźnych turniejów. Sprawa wygląda całkowicie inaczej, jeśli chodzi o stadionowe rozgrywki, w czym nie mamy żadnego doświadczenia. Jesteśmy pionierami w dziedzinie jakości produkcji i udało nam się stworzyć wiele świetnych rzeczy dla DOTY w przeszłości, dlatego skupiamy się na tym, co potrafimy robić. To skłoniło nas do zorganizowania tak niecodziennych zawodów.

Drugim priorytetem powinno być zrozumienie społeczności. Musisz poznać, czego chce, potrzebuje i pragnie. Co inni organizatorzy robią dobrze? W jakich miejscach popełniają błędy? W jaki sposób jesteś w stanie wypełnić pustkę? Jeśli będziesz chciał wcisnąć społeczności swój produkt bez odpowiedniego researchu, to porażka będzie nieunikniona.

Jakie były główne napotkane przez was problemy przy organizowaniu wysokiej jakości turnieju w domu?

Szczerze, to największy kłopot sprawiały nam rzeczy natury logistycznej. Dom The Summit jest naprawdę sporym budynkiem, a i tak sprawia wrażenie bardzo małego. Gdy się do niego wprowadziliśmy, napotkaliśmy wiele praktycznych, nieprzewidzianych przeszkód. Na pierwszych rozgrywkach Summit w DOTA nie zdawaliśmy sobie sprawy, jak wiele śmieci jest w stanie naprodukować ponad 80 osób. Pod koniec turnieju garaż dosłownie śmierdział jak kanalizacja, bo był przepełniony workami na śmieci.

W trakcie lata w Los Angeles robi się naprawdę gorąco i mały pokój z 5-10+ komputerami, monitorami oraz graczami może być trochę duszny, nawet jeśli klimatyzacja działa na maksimum możliwości. Musieliśmy coś wymyślić i zdecydowaliśmy się na instalację dodatkowych jednostek klimatyzacyjnych w oknach. Oczywiście jest to dodatkowe obciążenie dla instalacji elektrycznej i niestety w najgorszych momentach powodowało to awarie sieci.

Jesteśmy teraz sprawnie działającą maszyną, ale sporo wody musiało upłynąć, zanim dotarliśmy tu, gdzie jesteśmy.

Fot. Beyond The Summit

Zauważyłem kilka podobieństw pomiędzy cs_summit a Homestory Cup organizowanym przez TaKeTV. Czy była to dla was pewnego rodzaju inspiracja?

Jasne, że tak. Homestory Cup jest dla nas ogromną inspiracją. Kochamy to, co robią w SC2 i Hearthstonie. Jest nam niezmiernie miło, że możemy być z nimi porównywani. Uważamy jednak, że udało nam się stworzyć widoczną różnicę pomiędzy nami a nimi poprzez unikalne materiały, które produkujemy podczas Summitów, ale całkowicie rozumiemy te porównania.

Jesteś zadowolony z tego, jak poszło wam podczas cs_summit 2? Osobiście uważam, że to był najbardziej rozrywkowy turniej, jaki kiedykolwiek oglądałem.

Byłem bardzo szczęśliwy. W trakcie pierwszego cs_summit zmierzyliśmy się z wieloma nieprzewidzianymi problemami z match medic, padającymi serwerami i tak dalej. Nasz sztab techniczny odrobił zadanie domowe i wykonał świetną robotę przeprowadzając, z punktu technicznego, nieskazitelny turniej.

Jak zawsze, nasza ekipa odpowiedzialna za reklamy przygotowała niesamowite treści i wyglądało na to, że przypadły one do gustu społeczności CS:GO. Teraz skupiamy się już na cs_summit 3.

Ile czasu zajmuje przygotowanie takiego turnieju?

Ciężko jest podać dokładny czas. W naszej firmie pracuje około 20 osób i powiedziałbym, że większość ekipy spędza przynajmniej 2-4 tygodnie, zanim Summit będzie gotowy.

Czy macie w planach zorganizowanie rozgrywek, podczas których fani będą mogli w końcu przyjść i kibicować swoim ulubionym drużynom?

Tak, stale planujemy wystartować z takim eventem w 2018 roku. Może to nie będzie od razu turniej CS:GO, ale marzę o tym, aby w przyszłości wcielić w życie takie rozgrywki CS’a.

Czy myśleliście o użyciu crowdfundingu do zwiększenia puli nagród w waszych rozgrywkach?

Wciąż nad tym myślimy, odkąd pomysł wypalił podczas Smash Summit. Jednakże uważam, że w przypadku CS:GO byłby to spory problem. Ciężej jest skłonić drużyny do zachęcenia swoich fanów do głosowania, aby zespół mógł się pojawić na danym evencie. Inaczej to wygląda w przypadku pojedynczych graczy tak, jak na scenie Smash. Nie zapominajmy, że cs_summit jest dużo mniejszym turniejem w ekosystemie CS:GO niż Smash Summit w ekosystemie Smash. Prawdę mówiąc, to nie jestem w stanie sobie wyobrazić drużyn, które prowadziłyby swego rodzaju kampanię, aby fani na nich głosowali.

Ogólnie jest to świetny pomysł, ale najpierw musielibyśmy znaleźć dobry sposób na zachęcenie fanów do dokładania się do puli, inaczej niż poprzez zwykłe gadżety. To wyzwanie, które jeszcze nie zostało przez nas rozwiązane, ale jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły, jeśli ktokolwiek chciałby się nimi z nami podzielić!

Podczas obu cs_summit mogliśmy zobaczyć w akcji najlepsze drużyny na świecie, jak SK Gaming, Team Liquid czy Ninjas in Pyjamas, lecz nie zabrakło także mniej popularnych zespołów, np. Vega Squadron i GODSENT. Jak wygląda proces zapraszania drużyn? Jakie wymagania muszą spełniać, aby znaleźć się w gronie potencjalnych uczestników?

Nie mamy konkretnych wymagań, które byłyby wykorzystywane przy zapraszaniu zespołów. Z reguły zwracamy uwagę drużyny, które (a) grają bardzo dobrze i/lub (b) potrafią rozbawić. Niektóre zespoły (na przykład SK) spełniają obydwa kryteria, a inne tylko jedno. Mamy dwa cele: ściągnąć jak najwięcej lubianych osobistości oraz stworzyć jak najlepszą rywalizację.

Pojawiło się trochę krytyki, gdy Beyond The Summit ogłosiło, że OpTic zostanie zastąpione przez Torqued. Dlaczego zdecydowaliście się na Torqued, gdy poza turniejem znajdowała się m.in. drużyna Renegades?

Zaprosiliśmy Torqued tuż przed rozpoczęciem turnieju, gdy okazało się, że OpTic nie będzie w stanie uzupełnić swojego składu na czas. Wybraliśmy Torqued, ponieważ uważaliśmy, że mieli świetną mieszankę popularnych graczy oraz interesujące historie.

Jest wiele okazji dla drużyn, aby udowodniły swoją wartość w społeczności CS:GO. My jesteśmy skupieni na zapewnieniu, że nasze rozgrywki są interesujące dla fanów. Czasami oznacza to, że zaproszenie otrzyma drużyna, która może być „słabsza” na papierze, ale będzie w stanie wiele dodać pod kątem jakości rozrywki.

Wierzyliśmy też, że Torqued jest zdolne do zaskoczenia kilku rywali i byłem bardzo zadowolony, gdy zamknęli usta hejterom, wygrywając z Vegą i prawie zabierając jedną mapę w meczu z Team Liquid.

Co sądzą sponsorzy o wyluzowanym stylu cs_summit? Czy spotkaliście się z firmami, którym nie odpowiadała wasza wizja turnieju?

Sponsorzy, którzy przyczynili się do zorganizowania tego turnieju, pokochali go. Nasi fani angażują się dużo bardziej niż widzowie turniejów od ESL/DH/SLTV/PGL itd. Prawdopodobnie dlatego, że nasz produkt jest unikalny i w pełni prawdziwy.

Tak czy inaczej, zachęcenie marki, która wcześniej nie miała styczności z esportem, do wspierania takiego turnieju potrafi być sporym wyzwaniem. Jeśli nie znają się na esporcie, to zrozumienie naszego eventu jest dużo cięższe niż w przypadku hałaśliwych tłumów, blasku świateł i krzyczących komentatorów.

Jakie cele postawiliście sobie po pierwszym cs_summit? Czy udało wam się je osiągnąć tym razem?

Naszym celem było zorganizowanie kolejnej edycji i przeprowadzenie jej w bezproblemowy sposób. Według mnie zdecydowanie udało nam się to osiągnąć, ponieważ nie napotkaliśmy pauz technicznych, problemów z serwerami itd. Eefren (główny administrator serwerów) i Blaze (główny administrator turnieju) zasługują na ogromne brawa za to, czego dokonali.

Jakie macie cele i zadania związane z cs_summit 3?

Chcę zobaczyć tam kilka innych wielkich drużyn. Chciałbym, aby PaszaBiceps i GuardiaN usiedli na naszej kanapie. To całkowicie zrozumiałe, że ci goście jeszcze się u nas nie pojawili, ale dołożę wszelkich starań, aby sprowadzić kilku nowych ulubieńców widzów na następny turniej!

Czy cs_summit 2 pobił rekord oglądalności ustanowiony przez poprzednią edycję?

Tak! Na cs_summit szczytową ilość widzów osiągnęliśmy w meczu NiP kontra C9 i było to około 116 tysięcy. Teraz udało nam się przyciągnąć średnio 130 tysięcy widzów podczas finału pomiędzy Team Liquid i Cloud9.

Bartosz “a.wake” Lorenc: What do you do between events? Do you work on any other projects?

David “LP” Goman, Beyond The Summit: I run Beyond the Summit. That means I pretty much work on everything! Hiring new employees, training staff, selling sponsorships, planning new events, interacting with the community,streaming, setting up production equipment, I pretty much do a bit of everything.

Who came up with the idea of cs_summit? Was it a no-brainer or did you have any doubts before organizing your first CS:GO event?

cs_summit was my brainchild! It was definitely a no-brainer for me. When we want to run a Summit, there are really two key ingredients we look for: a great spectator game, and established, fun players and personalities. CS:GO is blessed with both of those in spades, so it was an easy decision. Finding dates that work and convincing teams to participate was much harder, but we found a way to make it work.

Beyond The Summit is well-known from their DOTA 2 tournaments. Did that experience help you with running a CS:GO event?

Absolutely. cs_summit would not exist if it weren’t for our experience running events in DOTA. We wouldn’t have had the brand power to attract good teams / talent, and we wouldn’t have had the technical / creative know-how to produce a great product for the CS:GO community. As DOTA fans can tell you, our first few DOTA Summits had great moments, but also had a lot of problems and mistakes along the way. BTS has such a large presence and does so much other stuff in DOTA that I think fans were more willing to give us second chances, but I’m not sure if the CS community would have been as forgiving given our lack of track record there.

What are your top priorities and tips to bulid a successful event?

Your number one priority has to be to run an event that plays to your strengths. BTS has great relationships with players and talent. We know how to entertain our fans, and we do casual extremely well. We’re not experienced running large ‘stadium’ events, and while we’ve pioneered some cool #productionValue features for DOTA in the past, it’s not really a major focus of ours. That’s why we decided to run a very casual tournament out of a house.

Your second priority should be to understand the community. You have to get to know their wants, needs, desires. What are current organizers doing well? Where are they failing? How can you fill the void? If you try to ram an event product down the community’s throat without doing proper research, you will inevitably fail.

What are the main difficulties of organizing a high-quality tournament in a house?

Honestly, for us, the biggest difficulties are purely logistical in nature. The Summit venue is a pretty damn big house, and it still feels very small. When we first moved there, we ran into a lot of practical challenges we hadn’t foreseen. At the first Summit event for DOTA, we didn’t even think about how much garbage 80+ people in one house would generate. By the end of the event, the garage literally smelled like a sewer because it was overflowing with trash bags.

LA gets really hot during the summers, and a small room with 5-10+ PCs, monitors, and players can be oppressive, even with the air conditioning at full blast. So we had to get creative with installing additional window A/C units. Of course, those tax the power grid heavily at the house, and inevitably resulted in power outages at the worst possible moments.

We’re a pretty well-oiled machine at this point, but we had to make a lot of mistakes along the way to get to where we are now.

Fot. Beyond The Summit

            

I could see some similarities between cs_summit and Homestory Cup organized by TaKeTV. Was it some kind of inspiration for you?

Absolutely. Homestory Cup is a huge inspiration for us. We love what they’ve done in SC2 and Hearthstone, and we’re delighted to even be compared to them. We do think we’ve managed to differentiate ourselves significantly through the creative videos / content we develop around the Summits, but we totally get the comparison.

Were you happy with how cs_summit 2 went? Personally, it has been the most entertaining tournament I’ve ever seen.

I was really happy. The first cs_summit we ran into a lot of unforeseen issues with match medic, servers crashing, etc. Our technical team worked overtime and did a fantastic job at running a virtually flawless event from a tech point of view.

As always, our creative team delivered some dank content, and the CS community really seemed to appreciate it. We’re already on to the cs_summit 3.

How much time does it take to set up such an event?

It’s hard to calculate exactly, but we’re a company of about 20 people, and I would say the majority of the company spends at least 2-4 weeks in the leadup to a Summit getting ready.

Do you plan to run an event where people can actually come and cheer for their favorite teams?

Yes, we are actively planning to run a live event in 2018. It may not be for CS:GO initially, but I do dream that we’ll have the opportunity to work on a live event for CS at some point in the future.

Have you ever thought about crowdfunding to increase the prize pool of your competition?

We have thought about it, since we’ve had a ton of success doing that for Smash Summit. However, I think it’s a lot harder to get teams invested in the idea of participating in fan voting than it is to get individual players. The CS Summit is frankly a much smaller event in the CS ecosystem than the Smash Summit is in the Smash ecosystem, and realistically I don’t really see teams wanting to campaign for fans to vote them in.

Ultimately, it’s a really cool idea, but we would have to figure out a good way to incentivize fans to contribute beyond just basic merchandise. That’s a challenge we haven’t solved yet, but we’re definitely open to ideas if anyone has some!

At both cs_summits we could see top teams like SK Gaming, Team Liquid or Ninjas in Pyjamas but there were also smaller, less popular squads eg. Vega Squadron or GODSENT. How does the process of inviting teams look like? What requirements do teams have to meet to be considered as potential participants?

There’s no particular requirements as far as our invites go. We basically look to invite teams which are (a) really good and/or (b) really entertaining. Some teams (like SK) check both boxes, while others may only check one. For the most part, we have two goals: get as many fan favorite personalities to the event, and make it as a good a competition as possible.

There was some criticism on social media when Beyond The Summit announced that OpTic was replaced by Torqued. Why did you choose Torqued over eg. Renegades?

We decided to invite Torqued very last minute, when it became clear OpTic wouldn’t be able to finalize their roster in time to compete in the event. We ultimately went with Torqued because we felt they had a good mix of star power and interesting storylines.

There are tons of opportunities for teams to prove their worth in the CS:GO community, and for us, we are focused on making sure we run a tournament that’s entertaining to the fans. Sometimes that means inviting a team that might be a bit ‘worse’ on paper but who will add a lot more in terms of entertainment value.

We also did truly believe that Torqued could cause some upsets, and I was happy to see them prove some of their haters wrong by taking down Vega and almost taking a map off Liquid 14-16.

What do sponsors think about laid-back style of cs_summit? Were there any companies that did not like your idea of a tournament?

Sponsors who have done the event love it. We have much higher fan engagement than the average ESL/DH/SLTV/PGL/etc tournament, probably because the product is very unique and feels less sanitized.

However, it can be challenging to sell the event to a brand who is new to the esports space or has never watched before. If they don’t already get esports, getting our event is a lot harder than getting a roaring crowd, flashing lights, and casters screaming their lungs off.

What goals did you set after the 1st cs_summit? Did you achieve them during the 2nd edition?

Our goal after the first cs_summit was to run another one, and to do a much smoother event, especially on the technical side. We definitely achieved that in my opinion, as we had virtually no technical pauses, server crashes, etc. Eefren (our head server admin) and Blaze (our head tournament admin) deserve massive credit for their role in ensuring a smooth event.

What are your goals and objectives with cs_summit 3?

I really want to get some of the other big name CS teams to cs_summit3. I’d love to see PaszaBiceps or Guardian on the couch. It’s totally understandable that those guys haven’t come in the past, but we’re gonna do everything we can to try to get some new fan favorites to the next edition!

Did cs_summit 2 break the viewership record set by the first edition?

Yup, it did! Our peak English viewership for cs_summit was about 116k for NiP vs C9, and we crushed that this time around with Liquid vs C9 averaging close to 130k for almost the whole grand finals.

Follow us on Twitter – LD / Beyond The Summit / izakTV / a.wake

Powiązane posty

SpavaQ o problemach polskiej sceny CS’a – Wszystko się rozpadło, ze względu na kolesiostwo! [WYWIAD]

Furlan buduje mocną ekipę na polskim podwórku – chcę wygrać PGE Dywizję Mistrzowską PLE [WYWIAD]

Swelder: Rebels było spisywane na straty, a zaskoczyło i się oczyściło